Ďalší rok, ďalšie Dni Marianne, ďalšia kampaň, avšak tentokrát sa Vermont po úspešnom minulom ročníku rozhodol pre upgrade. Nie len čo sa týka kreatív, ale taktiež mediálneho pokrytia. V tomto ročníku sa do kampane mali zapojiť aj influenceri a reklama mala byť počuť v rádiách naprieč celou Slovenskou a Českou republikou. Podmienkou však bola zmena názvu kampane na jednoduchší a ľahšie komunikovateľný.
Po minuloročnom úspechu nás Vermont opäť oslovil. My sme túto príležitosť chytili za pačesy a navrhli sme upgrade minulého ročníka. Nakoniec však nešlo iba o upgrade, ale o celú 360 stupňovú kampaň s úplne novým názvom a kreatívnym konceptom. S Vermontom sme sa zhodli na novom názve Iconic Days – ten bol pochopiteľnejší, silný a vyjadroval presne to o čo v tejto zľavovej kampani ide.
Produkcia z minulého roka sa v podstate zahodila do koša a začala sa tvoriť nová. Tentokrát sa zvolila prémiovejšia kombinácia farieb – biela, čierna a zlatá. S Vermontom sme sa zhodli, že pre tento ročník bude lepšie vytvoriť aj vlastné fotografie ikonických kúskov na modeloch a samozrejme aj video, ktoré bolo zvolené ako key visual kampane. To zahŕňalo vytvorenie scenáru, storyboardov, zabezpečenie komparzu, prenájom štúdia a samotnú produkciu.
Video bolo založené na synchronizácii strihu a hudby. Ako postavy sme zvolili pár, ktorý kráča k sebe a pri každom prestrihu sa zmení ich oblečenie na iný z ikonických kúskov. Nakoniec sa spolu stretli vo veciach najikonickejších značiek Vermontu.
Po tvorbe videa sme sa pustili do návrhu online bannerov, tlačových materiálov a už spomínaného rádio spotu. Pre ten sme navrhli niekoľko variant textu, z ktorého sa jeden vybral a dal nahovoriť ženským hlasom. Ten sa použil aj ako voiceover do videa. Českú verziu voiceoveru si Vermont zabezpečil sám v Českej republike.
Vďaka vylepšenej kampani sa zvýšila priemerná hodnota objednávok oproti minuloročnej kampani až o 12 €. Na e-shop zavítalo až 2x toľko ľudí, a to aj vďaka zlepšenému CTR kreatív oproti minulému roku. Zapojenie influencerov do kampane prinieslo až 1/3 z celkových tržieb.
Až 12 €
Nárast priemernej hodnoty objednávky oproti roku 2020
2x
Väčšia návštevnosť e-shopu oproti minuloročnej kampani
Lepšie CTR
Kreatív oproti minuloročnej kampani
1/3 tržieb
Prinieslo zapojenie influencerov do kampane
Vermont zastupuje na Slovensku, v Česku a Maďarsku svetové módne značky ako GANT, KARL LAGERFELD, Peak Performance či Odd Molly. Každoročne pri príležitosti Dní Marianne spúšťajú zľavovú kampaň, počas ktorej si môžu zákazníci zakúpiť niekoľko ikonických kúskov z každej značky za polovičné ceny. Doposiaľ si tieto kampane zabezpečovali interne, avšak tento rok sa rozhodli pre zmenu. Tá mala priniesť nový kreatívny koncept vrátane názvu a zvýšenie predajov zľavnených produktov.
Vermont mal pre kampaň jasne stanovenú požiadavku, ktorú sme museli v Nakaze pri tvorbe kampane dodržať – Zľavy museli byť komunikované tak, aby nepôsobili „lacno” ako klasická výpredajová kampaň. Vytvorili sme preto jedinečný kreatívny koncept, ktorý komunikoval vysoké zľavy, avšak bez toho, aby bolo nutné uvádzať výšku zľavy v číslach. V kombinácií so zvoleným dizajnom si tak kampaň dokázala zachovať prémiovosť, ktorou sa samotný Vermont prezentuje.
Navyše sme do kampane dokázali zakomponovať myšlienku slobody sebavyjadrenia a výnimočnej príležitosti, zakúpiť si ikonické produkty týchto prémiových značiek aj pre ľudí, ktorí si ich za normálnych okolností dovoliť nemôžu. To sa nám podarilo vďaka názvu I Can Be Days. Ten sme zakomponovali aj do kreatív a ľuďom tak dali najavo, že aj oni môžu byť súčasťou Vermontu. Claim znel “I Can Be GANT Today” a prispôsoboval sa podľa značky.
Kľúčovým komunikačným prvkom kampane pre Vermont sa stal štvorec s farebným prechodom v brandových farbách Vermontu. Ten bol použitý naprieč všetkými komunikačnými kanálmi: príspevky a bannery na sociálnych sieťach, bannery na Google Ads, animované video a v neposlednom rade tlačové materiály použité vo výkladoch predajní a pri produktoch.
Kampaň trvala 3 dni a prebiehala na e-shope Vermontu a v predajniach všetkých značiek. Splnila očakávania a navýšila počet objednávok o 50% oproti obdobiu, kedy si Vermont zastrešoval kampane sám. Navyše vznikol univerzálny kreatívny koncept použiteľný aj pri ďalších ročníkoch.
50%
Nárast objednávok oproti obdobiu, kedy si klient kampaň zabezpečoval sám
Vyššia
Návštevnosť e-shopu a predajní oproti obdobiu, kedy si klient kampaň zabezpečoval sám
Univerzálny
Koncept použiteľný aj pri ďalších ročníkoch Dni Marianne