3 min čítania

10 pravidiel pre úspešné logo firmy

logo pre firmu cover článku

V tomto článku si povieme čo je to logo a aké typy log poznáme. Vysvetlíme si aj ako tvorba loga prebieha a čoho sa pri tvorbe loga držať.

Čo je logo?

Logo je grafická značka alebo emblém používaný komerčnými spoločnosťami, inými organizáciami alebo jednotlivcami. Jeho cieľom je odlíšiť produkt alebo službu od konkurencie. Môže obsahovať názov spoločnosti, alebo môže mať čisto grafickú podobu bez písmen.

Čo by malo obsahovať každé logo firmy?
LOGO FIRMY BY MALO spĺňať TÝCHTO 10 PRAVIDIEL:

Farebnosť – niektoré farby niesu pri tlači kompatibilné a preto na to treba myslieť vopred

Zapamätateľnosť – logo by malo byť výrazne, zapamätateľné a jednoduché

Odlišnosť – logo sa nesmie podobať na iné logá, minimálne nie v rovnakom odvetví

Použiteľnosť – malo by byť použiteľné v každom prostredí aj formáte

Čitateľnosť – musí byť čitateľné aj na malých reklamných predmetoch( napr. pero)

Hodnota – tvorba loga musí odzrkadľovať hodnoty danej firmy, výrobku alebo služby

V jednoduchosti je krása – zložité logo môže zmiasť a byť nepochopené

Variabilita – Malo by byť použiteľné aj so sloganom, v čiernobielom prevedení alebo v iných tvaroch

Text – malé nadpisy nebudú čitateľné pri zmenšení loga

Dvojzmyselnosť – logo by malo obsahovať aspoň jeden skrytý význam, ale pozor na podobnosť znakom násilia a hanlivosti.

Ako delíme logá podla vizuálneho motívu?

Logo ako také rozdeľujeme do troch skupín:

OBRÁZKOVÉ

Do tejto kategórie zaradujeme logá, ktoré obsahujú iba piktogram teda obrázok. (napr. NIKE, Shell)

obrazkove logo firmy nike
obrazkove logo firmy shell
TYPOGRAFICKÉ

Typografické logá takzvané logotypy su založené na individuálnom stvárnení písma. (napr. Coca-Cola, Sony)

typografické logo firmy coca cola
typografické logo firmy sony
KOMBINOVANÉ

Kombinované logá sú také, ktoré obsahujú obrazovú aj textovú formu. V praxi sa s nimi stretávame najčastejšie. Je to zrejme preto, že obsahujú výhody z oboch predchádzajúcich skupín. (napr. Jaguar, Pepsi)

kombinovane logo firmy jaguar
kombinovane logo firmy pepsi
Ako začať s tvorbou loga?
PRVÝ KROK

Predtým, ako vás začne lákať samotná tvorba loga, je potrebné spracovať informácie o danej firme, výrobku alebo službe pre ktorú logo ideme vytvárať. Dôležité je zamyslieť sa aj nad tým, aký druh fontu, akú farebnú paletu použiť, aby dostatočne vyjadrovala želané emócie. Trendy v tvorbe loga sa stále menia a preto by som z vlastnej skúsenosti odporučil inšpirovať sa napríklad na Dribble alebo Behance.

logo firmy premyslajuci smajlik gif
DRUHÝ KROK

Logo by malo začať vznikať vo vašej hlave. Tieto myšlienky by ste následne mali prenášať na papier vo forme skečov, kde až po mnohých pokusoch prídete na to čo má šmrnc. Nečakajte však, že tvorba loga bude trvať chvíľku.

tvorba loga skeč na papier gif animácia
TRETÍ KROK

Ak si myslíme, že sme v predchádzajúcich krokoch spravili všetko správne, prechádzame na tretí krok. Tým je prenesenie loga z papiera do počítača a vytvorenie jeho digitálnej formy.

kreslenie na grafickom tablete so sovou stojacou na ruke
ŠTVRTÝ KROK

Štvrtý a zároveň posledný krok je vytvorenie logomanuálu, ktorý vysvetľuje ako logo firmy používať v rôznych formátoch či veľkostiach. Aké farby a fonty obsahuje či v akom rozmiestnení môže byť  zobrazovaný so sloganom, bez sloganu alebo ako slogan samostatne. Skrátka všetko, čo je potrebné dodržiavať pri budúcom manipulovaní s logom.

…pssst, že vy ešte slogan nemáte? Prečítajte si náš článok, kde sa dozviete ako vymyslieť úspešný slogan.

NA ZÁVER

Môžete si porovnať koľko ste z týchto 10 pravidiel pre úspešné logo firmy dodržali. Keď ste všetko spravili tak, ako ste mali a ste spokojný, vaša tvorba loga dopadla zrejme pozitívne.

A ak nie, tak ste minimálne na dobrej ceste :). Držte sa týchto pravidiel a pravidelne trénujte.

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂

[mc4wp_form id=”14022″]

Komentáre
Zdieľať
Lukáš Gába, CEO

Začínal som s grafikou vďaka najznámejšej FPS hre Counter Strike 1.6. Kamarát potreboval bannery, tak som začal zabŕdať do Photoshopu. Rozhodol som sa preto študovať odbor Grafik médií. Tam som sa presvedčil, že to je biznis v ktorom nemôžem chýbať. Ako plynul čas, grafika už nestačila a chcelo to prepájať kreatívu s marketingom.... FEW YEARS LATER... Dnes vediem tím v našej agentúre ako CEO (aj keď mi je trápne sa tak nazývať, radšej mám Lukáš ;) ) a snažím sa, aby boli všetci spokojní a ich biznis fungoval ako swiss hodinky.

Zanechajte komentár