Vajanského nábrežie 5
5 tipov ako vymyslieť super slogan pre firmu
Akú úlohu majú slogany?

Reklamné slogany sú stručné frázy, alebo výroky, ktoré slúžia ako podporný prvok identity spoločnosti, alebo produktu.

Tieto chytľavé vetičky sprevádzajú históriu obchodníctva už od počiatku. Ich hlavným účelom bývalo odlíšiť svoju spoločnosť alebo podnik od konkurencie a nenásilným spôsobom vyzdvihnúť kvality svojich produktov.

Dnes nájdete slogany vo firemných identitách veľkých nadnárodných spoločností, u výrobcov kozmetiky ale aj lokálnych “burgerhausov”.

Máte pocit, že by ste mali vašu firemnú identitu obohatiť o slogan?

Reklamný slogan spolu s názvom brandu a logom patria medzi kľúčové zložky firemnej identity. Preto je tvorba dobrého sloganu dôležitá ako samotný názov či logo.

Teraz si povieme niečo o slogane. Tak ako názov či logo je aj slogan pre firmu prvok, ktorý ju môže samostatne reprezentovať bez prítomnosti svojich dvoch “kolegov”. V takom prípade by mal správny slogan rezonovať v hlave. Má to byť niečo, čo budú ľudia s radosťou držať v pamäti a reprodukovať ho ostatným.

V najlepšom prípade sa slogan stane virálnym a ľudia (hlavne mladí) ho budú s radosťou používať v bežnej komunikácií ako hlášky či anekdoty. My vám poskytneme pár rád ako vymyslieť slogan, ktorý bude mať to, čo by mal spĺňať každý slogan firmy.

Prídu vám tieto informácie moc zložité či všeobecné? Skúste sa jednoducho vcítiť do kože svojho produktu. Čím by sa vedel pochváliť, ak by vedel rozprávať?

1. BUĎTE ÚPRIMNÝ

Úprimnosť zohráva v tomto procese dôležitú úlohu. Ak ste už absolvovali nejaký ten brainstorming a máte predstavu, čo by ste chceli svojim sloganom povedať, zamyslite sa. Ste schopný to posolstvo naozaj dodržať?

Ak máte čo i len malé pochybnosti, radšej začnite odznova.

2. Vyhnite sa superlatívom

Existuje veľa typov animovaných videí, ale nie každý štýl môže vyhovovať potrebám vašej firmy.Každý z nich má svoje pre a proti. Jedno vyzerá vtipne, ďalšie môže mať naopak vážny podtón.

Ukážme si najpoužívanejšie typy animovaných videí:

3. Pracujte s tým, čo ľudia poznajú

Najlepšie slogany bývajú často bežné hovorové frázy so slovným zvratom. Takýto slogan sa ľahšie vryje do pamäti vďaka tomu, že človek už má k danej fráze vybudovaný vzťah, ktorý môže takáto obmena posilniť.

Výhodou takéhoto sloganu je určitý “cveng” a rytmus, ktorý je kvôli zapamätateľnosti z psychologického hľadiska veľmi dôležitý.

4. Vyvolajte emóciu

Ak má byť slogan pre firmu prínosný, musí v ľuďoch vyvolať emóciu. Takú, akú dokáže vyvolať váš samotný produkt.

Pokiaľ sa snažíte prilákať ľudí do vášho novootvoreného escape roomu, chcete vyzdvihnúť vzrušenie. Ak naopak predávate sedačky do domácnosti, musí váš slogan vyvolať pocit pohodlia a oddychu.

5. Inšpirujte sa

V tomto prípade nemusíte ani odísť od počítača / smartfónu. Na internete nájdete nespočet kompilácií na tému slogany najúspešnejších svetových značiek. My vám na konci článku prinášame malý zoznam značiek, ktorých slogany nosíme podvedome v hlave skoro všetci.

Možno by ste to nepovedali, ale dobrým pomocníkom môžu byť aj generátory sloganov. Pomôžu vám získať predstavu ako sa dá zaujímavo pracovať so slovami.

Ak si chcete vyskúšať generátor sloganov, kliknite sem

Zanechať komentár