3 min čítania

5 tipov ako vymyslieť slogan pre firmu

slogan pre firmu cover článku
Akú úlohu majú slogany?

Reklamné slogany sú stručné frázy, alebo výroky, ktoré slúžia ako podporný prvok identity spoločnosti, alebo produktu.

Tieto chytľavé vetičky sprevádzajú históriu obchodníctva už od počiatku. Ich hlavným účelom bývalo odlíšiť svoju spoločnosť alebo podnik od konkurencie a nenásilným spôsobom vyzdvihnúť kvality svojich produktov.

Dnes nájdete slogany vo firemných identitách veľkých nadnárodných spoločností, u výrobcov kozmetiky ale aj lokálnych “burgerhausov”.

Máte pocit že by ste mali vašu firemnú identitu obohatiť o slogan?
nike slogan just do it

Reklamný slogan spolu s názvom brandu a logom patria medzi kľúčové zložky firemnej identity. Preto je tvorba dobrého sloganu tak dôležitá ako samotný názov či logo.

Zaujíma vás, aké pravidlá treba dodržať pri tvorbe profesionálneho loga? Touto témou sme sa zaoberali v našom predošlom článku.

Tak ako názov či logo je aj slogan pre firmu prvok, ktorý ju môže samostatne reprezentovať bez prítomnosti svojich dvoch “kolegov”. V takom prípade by mal správny slogan rezonovať v hlave. Má to byť niečo, čo budú ľudia s radosťou držať v pamäti a reprodukovať ho ostatným.

V najlepšom prípade sa slogan stane virálnym a (hlavne mladí) ľudia ho budú s radosťou používať v bežnej komunikácií ako hlášky či anekdoty.

My vám poskytneme pár rád ako vymyslieť slogan ktorý bude mať to, čo by mal spĺnať každý slogan firmy.

Prídú vám tieto informácie moc zložité či všeobecné? Skúste sa jednoducho vcítiť do kože svojho produktu. Čím by sa vedel pochváliť kebyže vie rozprávať? 🙂

Ako vymyslieť slogan?
 1. BUĎTE ÚPRIMNÝ

Úprimnosť zohráva v tomto procese dôležitú úlohu. Ak ste už absolvovali nejaký ten brainstorming, a máte predstavu, čo by ste chceli svojim sloganom povedať, zamyslite sa. Ste schopný to posolstvo naozaj dodržať?

Ak máte čo i len malé pochybnosti, radšej začnite odznova.

pinoccio s rastúcim nosom
 2. Vyhnite sa superlatívom 

Veľké NIE patrí sloganom obsahujúcim superlatívy či nafúkané výrazy ako “najlepší v meste”, “jednotka na trhu”. Takéto výroky sú nie len otrepané a nudné, ale hlavne ťažko dokázateľné.

dj khalid sme najlepsi we the best
 3. Pracujte s tým čo ľudia poznajú 

Najlepšie slogany bývajú často bežné hovorové frázy so slovným zvratom. Takýto slogan sa ľahšie vryje do pamäti vďaka tomu, že človek už má k danej fráze vybudovaný vzťah, ktorý môže takáto obmena posilniť. Výhodou takéhoto sloganu je určitý “cveng” a rytmus, ktorý je kvôli zapamätateľnosti z psychologického hľadiska veľmi dôležitý.

muz na pohovore gif to je povedome
 4. Vyvolajte emóciu 

Ak má byť slogan pre firmu prínosný, musí v ľuďoch vyvolať emóciu. Takú, akú dokáže vyvolať váš samotný produkt.

Pokiaľ sa snažíte prilákať ľudí do vášho novootvoreného escape roomu, chcete vyzdvihnúť vzrušenie. Ak naopak predávate sedačky do domácnosti, musí váš slogan vyvolať pocit pohodlia a oddychu.

vyjadrenie pocitv gif
 5. Inšpirujte sa 

V tomto prípade nemusíte ani odísť od počítača / smartfónu. Na internete nájdete nespočet kompilácií na tému slogany najúspešnejších svetových značiek. My vám na konci článku prinášame malý zoznam značiek, ktorých slogany nosíme podvedome v hlave skoro všetci.

Možno by ste to nepovedali, ale dobrým pomocníkom môžu byť aj generátory sloganov. Pomôžu vám získať predstavu ako sa dá zaujímavo pracovať so slovami.

co teraz napis now what gif odkaz na slogany

Ak si chcete vyskúšať generátor sloganov, kliknite sem

Ak chcete vidieť zbierku tých najlepších sloganov, posunte sa nižšie.


Neviete kde začať? Pozrite si zbierku sloganov od tých najúspešnejších.

slogan firmy facebook
slogan firmy intel
slogan firmy redbull
slogan firmy loreal
slogan firmy maybelline
slogan firmy youtube
slogan firmy mastercard
slogan firmy volkswagen
slogan firmy panasonic
slogan firmy lg
slogan firmy nokia
slogan firmy motorola
slogan firmy mac
slogan firmy levi
slogan firmy kfc
slogan firmy kit kat
slogan firmy mc
slogan firmy disneyland
slogan firmy ebay

Zbytok zoznamu nájdete na stránke examples.com

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂
Odporučiť
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • Pinterest
Zdieľať
Tagged in
Zanechajte komentár