3 min čítania

3 značky, ktoré využívajú hry na marketingovú komunikáciu

na marketingovú komunikáciu

Začnime tým najdôležitejším, a to otázkou, prečo používať hry ako nástroj na marketingovú komunikáciu? Odpoveď je jednoduchá: Interakcia.

Interaktívny content ako hry, zákazníka priamo zapája a dokážete ho preto zaujať na neporovnateľne dlhšiu dobu ako klasická reklama. Na tú sa pozrie a možno si zapamätá, čo ste chceli alebo pôjde ďalej. Prostredníctvom hry dokážete zákazníka motivovať napr. rôznymi odmenami, aby sa k vám naspäť vracal a budoval si tým k vašej značke dlhodobý vzťah a najmä dôveru. Následne bude pre zákazníka ľahšie s vami nepriamo komunikovať napr. odpovedaním na rôzne otázky alebo vám bez problémov dá svoj email. Vy si tak týmto spôsobom môžete vytvoriť databázu mailov na potenciálnych zákazníkov alebo sa od nich dozvedieť, ako vašu značku vnímajú, poprípade čo by ste mali zlepšiť.

Poďme sa spoločne pozrieť na 3 značky, ktoré hry na marketingovú komunikáciu používajú.

1. Kofola: Penožrúti

Hneď na začiatok sa pozrime na túto podarenú AR hru z našich končín. Výrobca nášho a určite aj vášho obľúbeného nápoja Kofola, sa rozhodol na podporu marketingovej komunikácie tejto značky vytvoriť naozaj chytľavú a pre túto kategóriu, aj celkom komplexnú hru: Penožrúti.

V skratke si o nej niečo povedzme. Penožrúti využívajú technológiu AR, a teda musíte naskenovať krígeľ s logom Kofoly, z ktorého následne vyskočí besný penožrút a vy ho musíte omráčiť a stiahnuť do peny tak, že sa za ním kade tade otáčate a strieľate penu. Možno si tým vyslúžite aj pár divných pohľadov 😄. Postupne si lovením penožrútov odomykáte nové svety, získavate peniaze a kupujete si veci pre svoju postavu.

Naozaj veľmi dobrá stratégia na zvýšenie predaja, keďže bez poriadneho krígľa vychladenej Kofoly, žiadneho penožrúta nechytíte 🙂.

na marketingovú komunikáciu
2. Netflix: A Netflix Original Game

Gigant v kategórii streamovací služieb vytvoril tzv. “endless runner” hru, v ktorej sa hráči zmocnia svojej obľúbenej postavy z populárnych seriálov z produkcie Netflixu: Narcos, Marco Polo, Orange is The New Black a obľúbeného Stranger Things.

Hráč sa po vybratí svojej postavy presunie do prostredia zo seriálu a musí skákať, aby sa vyhol nepriateľom a zbiera rôzne tematické predmety zo seriálov ako napr. mrazené wafle zo Stranger Things alebo kohúty zo seriálu Orange is The New Black.

V tomto prípade išlo budovanie vzťahu k samotnej značke Netflix a podporu sledovanosti vybraných seriálov.

na marketingovú komunikáciu
3. Champ Sports (Foot Locker): Secure The Bag

Známy DJ a producent DJ Khaled v spolupráci s legendárnou značkou Timberland vytvoril svoju vlastnú kolekciu topánok s názvom “Secure The Bag”. K tejto príležitosti vytvorili aj rovnomennú hru, ktorú využili na marketingovú komunikáciu pred launchom samotnej kolekcie.

V hre je samozrejme hlavný hrdina DJ Khaled, ktorý zmeškal launch svojej kolekcie a nemá inú možnosť, ako naskočiť na vodný skúter, ktorý je zároveň strojom času a napraviť to. Počas hry sa hráč ocitá v rôznych nebezpečných situáciách, zbiera topánky Timberland a poráža nepriateľov ako “Veloci-rapperov” a robotov na hoverboardoch.

Rozhodnutie ísť touto cestou, bol veľmi dobrý marketingový ťah na vytvorenie hypu okolo launchu Khaledovej kolekcie.

na marketingovú komunikáciu

Veľa značiek tento typ propagácie nevyužíva, nakoľko je v mnohých prípadoch finančne náročnejšia, ako klasická reklama. Avšak určite ide o veľmi zaujímavý typ reklamnej kampane a veríme, že ich uvidíme čoraz viac.  Poznáte aj inú hru od niektorej z veľkých značiek? Určite sa o to so mnou podeľte v komentári!

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂

Komentáre
Zdieľať
Mikuláš Oravec

Zanechajte komentár