Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

Ako funguje spolupráca medzi agentúrou a klientom

Máte fungujúci biznis, no nedosahujete také výsledky, aké by ste chceli? Začínate podnikať a potrebujete sa zviditeľniť? Rozmýšľate nad tým, ako to celé zastrešiť, no stále neviete nájsť tu správnu cestu?

Všetky tieto aspekty vás môžu priviesť k osloveniu marketingovej agentúry.

No vy pravdepodobne stále váhate, pretože neviete čo od takej spolupráce očakávať. Mám pravdu?

1. oslovenie

Napokon ste sa predsa len rozhodli, že napíšete pár e-mailov a oslovíte marketingové agentúry. Akú spätnú väzbu môžete očakávať?

Nakaza s klientom komunikuje takým jazykom, aby tomu porozumel aj “obyčajný človek”. Nemusíte sa obávať, že odpovedi nebudete rozumieť. Debata nie je odborná, ale vecná.

Po prvých vymenených e-mailoch si podľa možností dohodneme osobné stretnutieMožno si položíte otázku: ,,Prečo by som mal chodiť do agentúry na stretnutie?”

Prvý dojem a osobný kontakt je veľmi dôležitý. Už tu sa môže ukázať, či bude mať naša spolupráca zmysel. Zároveň si vypočujeme vašu víziu, nastavíme spoločné ciele a určíme si kľúčové priority pre našu spoluprácu.

Klient musí svojej marketingovej agentúre dôverovať, inak hrozí zbytočné nedorozumenie.

2. analýza

Analýzy vytvárame za účelom spoznania klientovho podnikania, jeho silných a slabých stránok, spoznania konkurencie, zistenie kľúčových slov a špecifikácie cieľovej skupiny, ktorú chceme osloviť či zaujať. Analýzy následne ukážu, či má projekt potenciál a spolupráca zmysel.

Po spracovaní všetkých analýz a podkladov, odprezentujeme výsledky klientovi.

O tom, prečo má zmysel vypracovať analýzu trhu sa dočítate TU.

3. stratégia

Analýza je za nami, projekt má zmysel a ukázal dobrý potenciál na našom trhu. Čo ďalej?

Stratégia. Tá ma za úlohu určiť, aké posolstvo doručíme vašej cieľovej skupine, kde s ňou vaši zákazníci prídu do kontaktu a ako veľká by mala byť vaša investícia, aby ste dosiahli požadované ciele.

Samozrejme, po vytvorení strategického plánu sa opätovne s klientom stretávame pri prezentácii. Tá je však oveľa zábavnejšia, ako prezentácia analýz. Stratégia je o kreativite, výnimočnosti a “crazy” nápadoch, ktoré môžu byť tak šialené, až sa napokon stanú skutočnými a kampaň zaznamená obrovský úspech :).

Pravdaže, nie každý produkt alebo služba môže byť “crazy”. Radi vytvárame aj konzervatívne a zmysluplné stratégie, ktoré majú peknú myšlienku a dávajú zmysel. Dôležité je to, čo chce vaša cieľová skupina.

4. produkcia

Predposledný krok k úspešnému spusteniu projektu. Pri produkcii prechádzame už ku konkrétnej tvorbe vizuálov, videí, logodizajnov či nahrávaniu rádiových spotov.

Naši kreatívci majú jasnú úlohu. Vytvoriť z ničoho niečo. No nie len také hocijaké. Má to byť originálne, chytľavé, ľahko zapamätateľné a samozrejme pekné.

Samotnú produkciu môžeme považovať za najnákladnejšiu službu agentúry. Analýzy, stratégie a konzultácie. Všetky tieto činnosti so sebou prinášajú minimum finančných nákladov. Tu sa zameriavame v prvom rade na overené informácie, naštudované témy a šikovných ľudí, ktorí rozumejú značkám a vedia sa vcítiť do roly zákazníka.

V čom je produkcia iná? Na to, aby ste vizuál pripravili tak kvalitne, že vystúpi z toho obrovského množstva obsahu, ktorý sa denne produkuje, musí stáť naozaj za to.

Ak je našou úlohou pripraviť brand video pre realitnú kanceláriu, vieme že potrebujeme kvalitné produkčné vybavenie (kamera, svetlá, stabilizátory), hercov a komparzistov a 4 produkčné dni a týždeň na postprodukciu (strih, farbenie videa, zvukové efekty). Výsledok bude úžasný, no bude to makačka.

Samozrejme, nie každý klient potrebuje kampaň takýchto rozmerov. Niekedy stačí pekná fotka s dobrým textom a hotovo. Väčšinou sú to však “jednorázovky” a logicky je ich produkčná tvorba jednoduchšia a aj finančne oveľa menej náročná.

5. spustenie projektu

Všetky kroky máme za sebou, kreatíva vyšla na jednotku, a preto môžeme spoločne odštartovať váš projekt.

Teraz už len zostáva na vás, či sa spoločne dohodneme na dlhodobej spolupráci. Môžeme sa starať o vaše kampane, sociálne siete, content marketing alebo rovno o všetky spomínané činnosti naraz.

Zanechať komentár