3 min čítania

Prečo je analýza trhu pre váš biznis dôležitá

Chcete byť hodený do rozbúreného mora konkurencie na pospas osudu alebo sa radšej naučíte plávať a skočíte medzi nich ladnú šípku? Na to, aby ste sa neutopili potrebujete poznať more, do ktorého skáčete, ryby, ktoré v ňom plávajú a hlavne samého seba. Potom sa vám k vášmu cieľu bude plávať oveľa ľahšie. Spoločne sa teda pozrieme na to, ako ostať nad hladinou.

Váš pohľad je dôležitý

Pred tým, ako zaboríme svoje hlavy do analýz potrebujeme spoznať vašu firmu.

Zameranie firmy, dôvod prečo sa projekt realizuje, cieľ, kto je váš zákazník, konkurenciu, ako komunikujete a ako sa prezentujete sú pre nás veľmi dôležité informácie, od ktorých sa môžeme odraziť, no prípadne ich na základe výsledkov z analýz aj pozmeniť a priviesť vás tak na správnu cestu.

Analýza trhu

Analýza trhu je veľmi dôležitá, či už ide o vstup novej firmy na trh, kampaň, firemnú identitu alebo produkciu videa. Potrebujeme si určiť cieľovú skupinu, pretože ponúkať váš produkt alebo službu všetkým by bolo príliš jednoduché a hlavne neefektívne. Je teda potrebné sa zamerať na zákazníkov, ktorí o vás majú alebo môžu mať záujem, aby sme minimalizovali riziko neúspechu.

Na základe cieľovej skupiny si následne vytvoríme Buyer personu alebo teda vášho ideálneho zákazníka. Buyer persona je dôležitá pri tvorbe stratégie a Tone of voice, nakoľko nám poskytuje demografické údaje, záujmy, správanie, ciele a obavy vášho zákazníka.

Ďalším dôležitým faktorom, bez ktorého sa analýza trhu nezaobíde je analýza kľúčových slov. Tá nám poskytne údaje o tom, čo a prípadne kedy naši zákazníci vyhľadávajú a akú máme konkurenciu. My na základe týchto dát vieme určiť, na akú časť trhu sa zamerať a čo komunikovať.

Analýza konkurencie

Na konkurenciu nemusíme len zazerať a pľuť. Využime ich dobré stránky na inšpiráciu, tým zlým sa vyvarujme a nájdime spôsob, ako ich môžeme vylepšiť alebo odhaľme dieru na trhu, ktorú môžeme využiť. Pri analýze konkurencie berieme v úvahu ich prezentáciu, komunikáciu a ponuku.

Nikto nie je dokonalý, a preto sa vždy dá nájsť niečo, v čom môžete byť lepší a spôsob, ako sa odlíšiť.

Analýza značky a komunikačných kanálov

Pre niekoho drsná, no pravdivá a veľmi dôležitá. Nikomu sa nechce počúvať, v čom je jeho značka alebo komunikácia zlá, no treba to prekusnúť. Každý sa predsa učíme na vlastných chybách. SWOT analýza nám povie aké sú vaše silné a slabé stránky, príležitosti a čo vás môže naopak ohroziť.

Či už ide o firemnú identitu, prezentáciu firmy alebo nesprávne nastavené komunikačné kanály, je potrebné sa na chyby zamerať a odstrániť ich ešte pred spustením projektu. Chcete sa predsa pred novými zákazníkmi ukázať v dobrom svetle, no nie?

Tone of voice

Na základe vašej značky a predošlých analýz vám vytvoríme jedinečný Tone of voice, teda tón, ktorým budete komunikovať so zákazníkom a prezentovať svoju firmu. Určíme si konkurenciu, od ktorej sa chceme odlíšiť, hlavné farby a tón komunikácie.

Príklad komunikačného tónu: Neformálny, zábavný, moderný, transparentný a progresívny.

Stratégia

To hlavné, kvôli čomu sa vytvára analýza trhu, konkurencie, značky a Tone of voice. Hlavy už máme z dát vonku a vďaka všetkým predošlým analýzam vieme vypracovať stratégiu, pomocou ktorej vám pomôžeme priplávať k vášmu cieľu a spraviť všetko pre to, aby ste sa neutopili.

Navrhneme pre vás kreatívne riešenie a postup, ktorým sa budeme riadiť na našej spoločnej ceste k vytýčenému cieľu.

Ak sa rozhodnete situáciu nepodceniť a chcete skočiť do mora konkurencie pripravený, napíšte nám a my vám s prípravou radi pomôžeme. 🙂

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂
[mc4wp_form id=”14022″]

Komentáre
Zdieľať
Mikuláš Oravec

Zanechajte komentár