4 min čítania

3 unikátne reklamné kampane zo sveta Stranger Things

na marketingovú komunikáciu

Streamovacia služba Netflix sa v prípade novej série populárneho sci-fi seriálu Stranger Things naozaj nedržala s PR na uzde. Nedočkavosť fanúšikov na tento nostalgický skvost zasadený do 80. rokov využilo hneď viacero veľkých značiek a tak vznikli veľmi podarené reklamné kampane.

1. Upside Down Whopper – Burger King

Skvelý príklad, ako sa dá s dobrým nápadom vytvoriť unikátne reklamné kampane aj s tým čo už dávno ponúkate. Upside Down Whopper je v podstate klasický burger, ktorý patrí medzi najväčšie klasiky Burger Kingu. Tento krát vám ho však naservírujú “upside-down”, teda dole hlavou a v exkluzívnom tematickom balení. Ak ste náhodou Stranger Things ešte stále nevideli, Upside Down je paralelná dimenzia, ktorá je akýmsi temným zrkadlením normálneho sveta v ktorom sa seriál odohráva.

Ako nápoj v tomto špeciálnom menu nemôže chýbať New Coke – nepodarený pokus o zmenu receptúry klasickej Coca-Coly z roku 1985, ku ktorej sa tiež dostaneme v ďalšom bode.

Takýmto spôsobom vznikla unikátna spolupráca troch gigantov, ktorá v marketingovom svete nie je veľmi bežná.

Burger King predstavil túto marketingovú kampaň takýmto estetickým videom, ktoré si môžete pozrieť nižšie.

Ak vás zaujíma video produkcia a prečo ju tie najlepšie spoločnosti využívajú čoraz viac, prečítajte si náš článok – Čo zahŕňa video produkcia a prečo ju využívať

Táto ponuka je dostupná symbolicky v 11-tich reštauráciách podľa jednej z hlavných postáv Eleven. Slovenských fanúšikov však asi nepoteší, že všetky sa nachádzajú v Amerike.

2. New Coke – Coca-Cola

Tento príbeh je zaujímavejší a preto mu venujem trochu viac riadkov.

Je rok 1985. V kinách má premiéru prvý Back to the Future (Návrat do budúcnosti), Microsoft vydáva prvú verziu najznámejšieho operačného systému – Windows 1.0  a Coca-Cola takmer na 3 mesiace stratila priazeň svojich verných zákazníkov.

Ako? V roku 1985 totiž Coca-Cola prišla s nápadom zmeniť svoju receptúru. Na svedomí to mal legendárny Pepsi Challenge, reklamná kampaň, ktorá bola založená na testoch chuti naslepo a v ktorej samozrejme vyhrával ich modrý konkurent. Coca-Cola sa rozhodla rovnaký test spraviť interne a čuduj sa svete, vyšiel s rovnakým výsledkom. Po takomto fiasku sa vedenie rozhodlo, že svoju dovtedy iba mierne upravovanú 99-ročnú receptúru nahradí novou – New Coke. Prezentovali ju ako “jemnejšiu ale zároveň plnšiu, výraznejšiu a harmonickejšiu chuť”.

Tlač sa však zhodla na tom že nová cola je jednoducho sladšia a viac podobná Pepsi. Týmto krokom si Coca-Cola vyslúžila viac ako 400 000 telefonátov a nespočet listov od nespokojných oddaných zákazníkov. Pod nátlakom verejnosti sa obľúbená Coca-Cola s klasickou receptúrou vrátila do predajní a New Coke bol rebrandovaný na “Coke II” až kým kvôli malej obľube postupne nezmizol z povrchu zemského.

Paradoxom je, že v tajných testoch chuti “nová cola” porazila ako svojho predchodcu tak aj Pepsi. To dokazuje, akým silným nástrojom je brand a akú veľkú rolu zohráva v tomto prípade naša myseľ. Pokiaľ sa niečo na čo sme boli zvyknutí stane ťažko dostupným, budeme to chcieť o to viac. Aj táto skutočnosť pomohla Coca-Cole dostať sa po kauze späť na vrchol a zaujať miesto naozajstného kráľa obľúbených hnedých limonád.

Je rok 2019 a vďaka Stranger Things sa New Coke vracia! Tentokrát na pozícii limitovanej edície a “zahrá” si aj v niekoľkých epizódach. Celú marketingovú kampaň pekne dotvára aj retro podstránka venovaná New Coke a merchu Stranger Things. S podobným, veľmi originálnym konceptom webdizajnu sme sa mohli stretnúť pri uvedení tenisiek Yung Series od Adidas.

Ak poznáte reklamné kampane, ktoré tiež využívali takéto retro weby, napíšte mi ich určite do komentára a budúci článok možno venujem práve im.

3. Hawkins High – Nike

Nike sa rozhodol ísť tajomnejšou cestou a celá marketingová kampaň sa odhaľuje postupne pomocou záhadných odkazov. Všetko začalo druhý júnový víkend, kedy sa začali po New Yorku a Los Angeles objavovať podivné billboardy, ktoré obsahovali veľký nápis “STRATENÁ ZÁSIELKA”, telefónne číslo v prípade nálezu, logo Nike a pár ďalších detailov. Pri vytočení čísla sa prehrá krátky klip, ktorý oznamuje GPS súradnice a dátum 12. júna. GPS súradnice odkazujú na parkovisko blízko centra Los Angeles.

Nike Hawkins High stratena zasielka billboard

Nasledujúci tweet od Nike zobrazuje krátke video z priemyselnej kamery, na ktorom môžeme vidieť dodávku – pravdepodobne jednu zo stratených zásielok.

Nike postupne odhaľoval ďalšie detaily a my už teraz vieme, že ide o špeciálnu kolekciu tenisiek a oblečenia zo sveta Stranger Things a stratená dodávka z roku 1985 nebola ničím iným, ako zásielkou atletického oblečenia pre seriálovú strednú školu Hawkins High. Pre fanúšika Stranger Things a Nike je to perfektná príležitosť ako sa vystrojiť na vypustenie novej série.

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

Ktorá z kampaní sa vám páči najviac? Aké reklamné kampane zaujali v poslednej dobe vás? Napíšte mi do komentára!

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂

Komentáre
Zdieľať
Lukáš Mikulský, Art Director

Bolo to už na základnej škole, kedy ma začala fascinovať počítačová ale i ručne kreslená animácia. Mojim prvým míľnikom bolo úspešné ukončenie Strednej umeleckej školy scénického výtvarníctva v Bratislave v odbore Animácia, kde som sa okrem animácie začal vo vlastnom záujme venovať video game dizajnu a 2D grafike. Po dlhšej prestávke od animácie sa moja vášeň vrátila v podobe motion dizajnu, vďaka čomu som nadobudol skúsenosti aj v strihu a úprave videa. Dnes som komplexný grafik a ak zrovna nemám svoj deň, na nohy ma vždy postaví dobrá muzika.

Zanechajte komentár