Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

Ako efektívne pracovať z domu a nezblázniť sa?

Aj vy ste sa momentálne ocitli v situácii, kedy musíte pracovať z domu? Občas je takáto zmena fajn, no nie? Netreba však zabúdať na to, že ste stále zamestnaný a mali by ste podávať rovnaký výkon ako keď sedíte v office. 

My vám prezradíme, ako ostať efektívny a produktívny aj počas home-officu. A verte, že to nie je vôbec také ťažké, ako sa na prvý pohľad zdá. Respektíve, nám to pomohlo a zafungovalo (a tisííííííckam firmam taktiež, takže sa nebojte, zvládnete to). 

1. Dodržujte pracovný čas a vytvorte si denný plán

Jednou z najdôležitejších vecí pri práci doma je vytvorenie si denného plánu. Ak vám ho nevytvoril zamestnávateľ, vytvorte si svoj vlastný, aby ste si vyplnili svoj  pracovný čas. Ak vás čakajú ťažké tasky, začnite s nimi ihneď ráno a neskôr sa vám určite uľaví pri jednoduchších pracovných povinnostiach.


Nezabudnite myslieť aj na tieto dôležité faktory:

  • Kedy vás šéf potrebuje po ruke
  • Komunikácia s kolegami a zákazníkmi
  • Čas dňa, kedy ste najviac produktívny
2. Vytvorte si rannú rutinu

Rozhodnutie, kedy začnete pracovať je jedna vec, ale čo tomu bude predchádzať, je vec druhá. Nie je dobré nastaviť si budík tesne pred začiatkom práce, vyskočiť z postele a začať makať na plné obrátky so  zalepenými očami.

Vytvorte si rannú rutinu, ktorá vám spríjemní čas a zároveň vás nakopne. Upracte si posteľ, naraňajkujte sa, vypite si šálok kávy alebo si zabehajt. Je to len na vás.

3. oblečte sa ako do práce

Aj keď sa nebudete stretávať s ľuďmi, je dôležité obliecť sa tak, ako by ste to spravili v bežný pracovný deň. Vaše oblečenie môže mať veľký vplyv na efektivitu. Pyžamo, trenky a oversize tričko je síce pohodlné, no môžete sa v ňom cítiť unavene a bez motivácie.

4. Vytvorte si svoju vlastnú kanceláriu

Keď začínate s prácou z domu, určite vás láka pracovať na sedačke, v pohodlnom kresle alebo z majestátnej postele. To však môže mať veľký dopad na vašu produktivitu. Ak máte možnosť, vyhraďte si doma jednu miestnosť, v ktorej si spravíte svoj vlastný pracovný kútik. Váš mozog si časom toto miesto spojí s prácou a nie a oddychom.

5. nezabúdajte na prestávky

Tak ako aj v práci, naplánujte si prestávky aj doma. Pár prestávok a dlhšia pauza na obed vám určite prospeje. Uvoľníte sa, oddýchnite si od stresu a nabijete sa pozitívnou energiou.

6. choďte von!

Keďže neabsolvujete každodennú cestu do práce, je dôležité pozrieť sa počas home-officu aj za roh svojho domova. Hlavne v zimných mesiacoch, kedy je ráno a po práci tma a váš deň utečie ako voda.

Ukrojte si teda chvíľku napríklad z obedovej pauzy a spravte si krátku prechádzku na čerstvom vzduchu. Vyvetráte si tak hlavu a načerpáte silu na celý deň.

7. socializujte sa

Sme ľudia a kontakt potrebujeme, preto nezabúdajte na komunikáciu. Dohodnite si pravidelné telefonáty alebo video hovory s vašimi kolegami. Porozprávajte sa o tom, čo máte nové, kto na čom pracuje a čo je potrebné spraviť, aby ste mali prehľad. Ak nie ste Peter Marcin, skúste si aj zavtipkovať. Určite to vaši kolegovia ocenia a spríjemníte náladu v týchto ťažkých chvíľach aj im.

8. Ukončite pracovný deň rutinou

Tak, ako ste deň začali, tak ho aj ukončite. Vytvorte si návyk, ktorý bude signalizovať koniec pracovnej doby. Či už pôjde o vypnutie PC, prechádzku so psom, cvičenie alebo vypočutie svojho obľúbeného podcastu. Je len na vás, čo si vyberiete. Robte to však pravidelne.

Veríme, že vám náš článok pomôže a bude sa vám z domu pracovať o niečo efektívnejšie. Ak máte nejaké dobré tipy aj vy, budeme radi, ak sa o nich s nami podelíte v komentári. Určite to vyskúšame aplikovať. 

Leave a comment