Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

Ako získať fanúšikov na FB skoro zadarmo

Chcete rozbehnúť svoje pôsobenie na sociálnych sieťach no neviete, ako získať fanúšikov na FB svojej firmy? Spôsobov je viac, no najbežnejšie sa stretnete s tzv. Page Like kampaňami.

Je to samostatný formát reklamy na facebooku, ktorý vyzýva užívateľov na to, aby vašej stránke dali like.

S kreatívou sa tu ale moc nevyhráte. Rozmer obrázku je pomerne prehliadnuteľný a s obmedzením max. 20% textu si veľmi nepomôžete.

new-page-like-screen

Z toho nám vyplýva, že váš obrázok alebo video musí človeka zaujať aspoň na toľko, aby sa vrátil k popisu a bol zvedavý na to, čo mu v texte poviete. Testovaním v našich interných Page Like kampaniach ale aj kampaniach klientov sme však zistili, že videám sa na Facebooku klasicky darí lepšie.

Takto sa firmy snažia naberať nových sledovateľov a v konečnom dôsledku potencionálnych zákazníkov. Napriek všetkému tento spôsob funguje pomerne dobre a časom vám dokáže nazbierať celkom slušný počet fanúšikov. Nepriaznivá však môže byť cena, za ktorú si zdvihnuté palce na svojej stránke kupujete.

Vedeli ste ale, že fanúšikov môžete získavať jednoduchšie, lacnejšie a možno ich popritom aj zabaviť či niečo nové naučiť?

Poďme si povedať o tom ako získať fanúšikov na FB aj s nižším rozpočtom. Hovoríme o získavaní fanúšikov cez príspevky. Či už ide o vtipný obrázok, video, gif alebo odkaz, z každého príspevku, ktorý na svojej stránke publikujete, môžete získať celkom pekný počet nových fanúšikov. Záleží len na vašej šikovnosti.

Mnohí ľudia, ktorí spravujú svoje facebookové stránky nevedia, že každého človeka, ktorý zanechal reakciu na váš príspevok môžete pozvať, aby sa stal vašim fanúšikom.

Ako na to:

1. Prihláste sa do Business Manageru stránky.

2. Rozkliknite počet reakcií pod hociktorým príspevkom a zobrazí sa vám tabuľka s ľuďmi, ktorí naň reagovali.

3. Pozvite ľudí, ktorí vašu stránku ešte nesledujú.

4. Hotovo!

Nezabudnite však, že najväčší úspech majú pozvania, ktoré ľuďom odošlete v čo najkratšom časovom odstupe od ich interakcie (najlepšie do 20 min). Preto by ste mali vaše príspevky pravidelne kontrolovať a pohotovo reagovať.

Zdá sa vám takýto spôsob získavania fanúšikov násilný? Nemáte sa čoho báť. Fanúšika ktorého nemáte, stratiť nemôžte. O to kvalitnejší budú však tí, ktorých získate.

Organický a platený dosah
Organický dosah

Váš príspevok sa potom ako ho publikujete zobrazí priemerne 5% vašim fanúšikom. Fúha… To je pekne malé číslo, že? Nezúfajte. Pokiaľ bude váš príspevok zaujímavý, ľudia ho budú lajkovať, komentovať ba dokonca zdieľať, tento dosah vám facebook bude automaticky zvyšovať. Váš príspevok tak môže zasiahnuť oveľa väčší počet ľudí.

Platený dosah

Predstavuje počet ľudí, ktorí sa k vášmu príspevku dostali vďaka platenej reklame, teda boostovaniu vášho príspevku. Hlavným faktorom pri platenom dosahu je okrem kvality vášho príspevku to, ako efektívne dokážete zacieliť jeho propagáciu podľa záujmov. Každý príspevok cieľte na ľudí, ktorí by oň mohli mať aj reálny záujem.

My sme sa rozhodli týmto spôsobom budovať povedomie o našom klientovi ČistáVoda.sk.

Na ich Facebook stránke chýbal obsah, ktorý ľuďom nič neponúka ale zabáva, učí a fascinuje zároveň. Začali sme teda postupne postovať sériu zaujímavostí o vode.

V príspevkoch môžete nájsť zakaždým peknú ilustráciu so zaujímavým faktom a podrobnejším vysvetlením v popise.

Príspevky už od začiatku zožali veľký úspech. Fanúšikovia začali pribúdať častejšie aj bez pozývania tak, že si nás rozklikli a dali našej stránke like. Postupne sme zisťovali, ktoré prvky v príspevkoch fungujú lepšie ako iné (A/B test).

Napríklad príspevky s tmavým (fialovým) pozadím mali u nás 3-násobne väčší organický dosah a niekoľko násobne väčší počet zdieľaní, ako príspevky s pozadím svetlým (bielym).

Väčšiu obľubu získali takisto príspevky s dlhším popisom nad obrázkom, ako s tým krátkym. Čakali by ste, že práve v dobe scrollovacej budú ľudia lepšie reagovať na dlhšie a odbornejšie popisy?

 

Máte svoju predstavu o perfektnom animovanom videu, ktoré boostne vašu prítomnosť na trhu? Napíšte nám a spolu vyťažíme z vášho nápadu maximum. Nemáte? Príďte k nám na kávu a spoločne to vymyslíme.

% Comments (2)

Pekný deň prajem . Veľmi rád by som sa chcel poradiť ohľadne mojej stránky na Facebooku. Mám zablokovaný reklamný účet a nedá sa mi obnoviť a potrebujem niekoho kto by mi poradil ,či si založiť nový profil a novú stránku s dostupnou propagáciou alebo je to jedno

Dobrý deň pán Lipnicky, napíšte nám prosím na e-mail newbusiness@nakaza.sk a opíšte nám dôvody zablokovania (alebo popíšte, čo ste propagovali a na čo je spoločnosť zameraná) a pozrieme sa na to. Prajem pekný deň.

Zanechať komentár