3 min čítania

Ako získať fanúšikov na FB skoro zadarmo

ako získať fanúšikov na fb

Chcete rozbehnúť svoje pôsobenie na sociálnych sieťach no neviete, ako získať fanúšikov na FB svojej firmy? Spôsobov je viac, no najbežnejšie sa stretnete s tzv. Page Like kampaňami.

Je to samostatný formát reklamy na facebooku, ktorý vyzýva užívateľov na to, aby vašej stránke dali like.

S kreatívou sa tu ale moc nevyhráte. Rozmer obrázku je pomerne prehliadnuteľný a s obmedzením max. 20% textu si moc nepomôžete.

 Ou jéé, to sme my! Dal by si páčik?

Z toho nám vyplýva, že váš obrázok musí človeka zaujať aspoň na toľko, aby sa vrátil k popisu a bol zvedavý na to, čo mu v texte poviete.

Takto sa firmy snažia naberať nových sledovateľov a v konečnom dôsledku potencionálnych zákazníkov.

Napriek všetkému tento spôsob funguje pomerne dobre a časom vám dokáže nazbierať celkom slušný počet fanúšikov. Nepriaznivá však môže byť cena, za ktorú si zdvihnuté palce na svojej stránke kupujete.

Vedeli ste ale, že fanúšikov môžete získavať jednoduchšie, lacnejšie a možno ich popritom aj zabaviť či niečo nové naučiť?

Poďme si povedať o tom ako získať fanúšikov na FB aj s nížším rozpočtom. Hovoríme o získavaní fanúšikov cez príspevky. Či už ide o vtipný obrázok, video, gif alebo odkaz, z každého príspevku ktorý na svojej stránke publikujete, môžete získať celkom pekný počet nových fanúšikov. Záleží len na vašej šikovnosti.

A ako tých fanúšikov získate? Jednoducho ich pozvete

Mnohí ľudia, ktorí spravujú svoje facebookové stránky nevedia, že každého človeka, ktorý zanechal reakciu na váš príspevok môžete pozvať aby sa stal vaším fanúšikom.

 Ako na to:

1. Prihláste sa do business manageru stránky.

2. Rozkliknite počet reakcií pod hociktorým príspevkom a zobrazí sa vám tabuľka s ľudmi, ktorí naň reagovali.

3. Pozvite ľudí, ktorí vašu stránku ešte nesledujú.

4. Hotovo!

Facebook paanacik so zdvihnutym palcom

Nezabudnite však, že najvačší úspech majú pozvania, ktoré ľuďom odošlete v čo najkratšom časovom odstupe od ich interakcie (najlepšie do 20 min). Preto by ste mali vaše príspevky pravidelne kontrolovať a pohotovo reagovať.

Zdá sa vám takýto spôsob získavania fanúšikov násilný? Nemáte sa čoho báť. Fanúšika ktorého nemáte, stratiť nemôžte. O to kvalitnejší budú však tí, ktorých získate.

Chcete vedieť, ako spravovať svoju fanpage tak, aby sa na ňu vaši fanúšikovia radi vracali? Prečítajte si náš článok 7 overených pravidiel, ako spravovať sociálne siete.

Ako sa ľudia k vášmu príspevku dostanú?

Organický dosah

Váš príspevok sa potom ako ho publikujete zobrazí priemerne 5% vašim fanúšikom. Fúha… To je pekne malé číslo, že? Nezúfajte. Pokiaľ bude váš príspevok zaujímavý, ľudia ho budú lajkovať, komentovať ba dokonca zdieľať, tento dosah vám facebook bude automaticky zvyšovať. Váš príspevok tak môže zasiahnuť oveľa väčší počet ľudí. 

 

Platený dosah

Predstavuje počet ľudí, ktorí sa k vášmu príspevku dostali vďaka platenej reklame, teda boostovaniu vášho príspevku. Hlavným faktorom pri platenom dosahu je okrem kvality vášho príspevku to, ako efektívne dokážete zacieliť jeho propagáciu podľa záujmov. Každý príspevok cieľte na ľudí, ktorý by oň mohli mať aj reálny záujem.

Príklad z našej praxe (case-study)

My sme sa rozhodli týmto spôsobom budovať povedomie o našom klientovi ČistáVoda.sk.

Na ich facebook stránke chýbal obsah, ktorý ľuďom nič neponúka ale zabáva, učí a fascinuje zároveň. Začali sme teda postupne postovať sériu zaujímavostí o vode.

V príspevkoch môžete nájsť zakaždým peknú ilustráciu so zaujímavým faktom a podrobnejším vysvetlením v popise.

prispevok zaujimavost polovica vody na zemi je starsia nez slnko

Príspevky už od začiatku zožali veľký úspech. Fanúšikovia začali pribúdať častejšie aj bez pozívania tak, že si nás rozklikli a dali našej stránke like. Postupne sme zisťovali, ktoré prvky v príspevkoch fungujú lepšie ako iné (A/B test).

Napríklad príspevky s tmavým (fialovým) pozadím mali u nás 3-násobne väčší organický dosah a niekoľko násobne väčší počet zdieľaní, ako príspevky s pozadím svetlým (bielym).

porovnanie príspevkov

Väčšiu obľubu získali takisto príspevky s dlhším popisom nad obrázkom ako s krátkym. Čakali by ste, že práve v dobe “scrollovacej” budú ľudia lepšie reagovať na dlhšie a odbornejšie popisky?

Ako získať fanúšikov na FB svojej firmy sme si povedali. Nie je to žiadna veľká veda. Váš obsah musí byť zaujímavý. Odporúčam vám prečítať si článok Marketing a grafika v symbióze , kde sa dozviete čo dodržiavať a na čo si dávať pozor pri tvorbe vášho obsahu.

Na záver vám prajem veľa šťastia pri rozbiehaní vašej fanpage a nezabudnite sa s nami v komentároch podeliť o vaše úspechy, prípadne aké techniky využívate vy na získavanie fanúšikov.

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂
Komentáre
Zdieľať
Lukáš Mikulský, Art Director

Bolo to už na základnej škole, kedy ma začala fascinovať počítačová ale i ručne kreslená animácia. Mojim prvým míľnikom bolo úspešné ukončenie Strednej umeleckej školy scénického výtvarníctva v Bratislave v odbore Animácia, kde som sa okrem animácie začal vo vlastnom záujme venovať video game dizajnu a 2D grafike. Po dlhšej prestávke od animácie sa moja vášeň vrátila v podobe motion dizajnu, vďaka čomu som nadobudol skúsenosti aj v strihu a úprave videa. Dnes som komplexný grafik a ak zrovna nemám svoj deň, na nohy ma vždy postaví dobrá muzika.

Zanechajte komentár