V tomto článku si povieme, čo je to logo a aké typy log poznáme. Vysvetlíme si, ako tvorba loga prebieha a čoho sa pri tvorbe loga držať.
Logo je grafická značka alebo emblém používaný komerčnými spoločnosťami, inými organizáciami alebo jednotlivcami. Jeho cieľom je odlíšiť produkt alebo službu od konkurencie. Môže obsahovať názov spoločnosti, alebo môže mať čisto grafickú podobu bez písmen.
Farebnosť – niektoré farby nie sú pri tlači kompatibilné a preto na to treba myslieť vopred
Zapamätateľnosť – logo by malo byť výrazne, zapamätateľné a jednoduché
Odlišnosť – logo sa nesmie podobať na iné logá, minimálne nie v rovnakom odvetví
Použiteľnosť – malo by byť použiteľné v každom prostredí aj formáte
Čitateľnosť – musí byť čitateľné aj na malých reklamných predmetoch (napr. pero)
Hodnota – tvorba loga musí odzrkadľovať hodnoty danej firmy, výrobku alebo služby
V jednoduchosti je krása – zložité logo môže zmiasť a byť nepochopené
Variabilita – Malo by byť použiteľné aj so sloganom, v čiernobielom prevedení alebo v iných tvaroch
Text – malé nadpisy nebudú čitateľné pri zmenšení loga
Dvojzmyselnosť – logo by malo obsahovať aspoň jeden skrytý význam, ale pozor na podobnosť znakom násilia a hanlivosti.
Logo ako také rozdeľujeme do troch skupín:
Do tejto kategórie zaraďujeme logá, ktoré obsahujú iba piktogram teda obrázok (napr. NIKE, Shell).
Typografické logá, takzvané logotypy, sú založené na individuálnom stvárnení písma (napr. Coca-Cola, Sony).
Kombinované logá sú také, ktoré obsahujú obrazovú aj textovú formu. V praxi sa s nimi stretávame najčastejšie. Je to zrejme preto, že obsahujú výhody z oboch predchádzajúcich skupín (napr. Jaguar, Pepsi).
Predtým, ako vás začne lákať samotná tvorba loga, je potrebné spracovať informácie o danej firme, výrobku alebo službe, pre ktorú logo ideme vytvárať. Dôležité je zamyslieť sa aj nad tým, aký druh fontu, akú farebnú paletu použiť, aby dostatočne vyjadrovala želané emócie. Trendy v tvorbe loga sa stále menia a preto by som z vlastnej skúsenosti odporučil inšpirovať sa napríklad na Dribble alebo Behance.
Logo by malo začať vznikať vo vašej hlave. Tieto myšlienky by ste následne mali prenášať na papier vo forme skečov, kde až po mnohých pokusoch prídete na to, čo má šmrnc. Nečakajte však, že tvorba loga bude trvať chvíľku.
Ak si myslíme, že sme v predchádzajúcich krokoch spravili všetko správne, prechádzame na tretí krok. Tým je prenesenie loga z papiera do počítača a vytvorenie jeho digitálnej formy.
Štvrtý a zároveň posledný krok je vytvorenie logomanuálu, ktorý vysvetľuje ako logo firmy používať v rôznych formátoch či veľkostiach. Aké farby a fonty obsahuje či v akom rozmiestnení môže byť zobrazovaný so sloganom, bez sloganu alebo ako slogan samostatne. Skrátka všetko, čo je potrebné dodržiavať pri budúcom manipulovaní s logom.
…pssst, že vy ešte slogan nemáte? Prečítajte si náš článok, kde sa dozviete ako vymyslieť úspešný slogan.
Môžete si porovnať, koľko ste z týchto 10 pravidiel pre úspešné logo firmy dodržali. Keď ste všetko spravili tak, ako ste mali a ste spokojný, vaša tvorba loga dopadla zrejme pozitívne.
A ak nie, tak ste minimálne na dobrej ceste. Držte sa týchto pravidiel a pravidelne trénujte.
Zdravím 🙂 Vedeli by ste prosím Vás, pridať, alebo hodiť odkaz na nejaký dobrý príklad logomanuálu? Ďakujem