Písal sa rok 2018, keď sa v hlave Juraja zrodila postavička upíra Barona Bite-a. Nevedel presne čo s ňou, no vždy tu chcel po sebe niečo zanechať aj pre ďalšie generácie. Prvým nápadom bolo zasadiť Barona do mobilnej hry, avšak to by bolo celkom nákladné. Potreboval teda s vyriešením tohto problému pomôcť. Napokon sa rozhodol, že vyhľadá profesionálov, ktorí mu pomôžu s kreatívnym riešením, ako Barona oživiť.
Tak sa stretli naše cesty a Juraj si vybral našu agentúru, ako partnera na ceste k oživeniu Barona. Prvým krokom našej spolupráce bolo zistiť, čo teda s Baronom spravíme. V Nakaze sme si k tomu sadli, vyhotovili rozsiahle analýzy a pobehali niekoľko škôl po celom Slovensku, aby sme zistili záujmy detí. Výsledky hovorili jasne, deti najviac voľného času trávia na internete, a to pozeraním svojich obľúbených Youtuberov. Samozrejme, že sa chcú Youtubermi aj stať. Z Barona teda vznikol zábavný upír, ktorý sa musí stať influencerom a kde inde, ak nie na Youtube vo forme animovaného seriálu.
Pred začatím prác na samotnej produkcii seriálu sme vytvorili charakteristiky Baronovej osobnosti a jeho posolstvo, ktoré má deťom odovzdať. To sa viaže na už spomínané trávenie voľného času na internete a konzumovanie obsahu od svojich obľúbených influencerov. Na základe toho sme vytvorili scenáre a storyboardy pre 8 dielov seriálu, ktorý sme aj animovali. Zabezpečili sme taktiež nazvučenie, tvorbu charakteristickej hudby a svoj hlas Baronovi prepožičal slovenský spevák a hudobník Peter Bažík.
Klientovi Jurajovi však nešlo iba o kreatívne riešenie, Barona potreboval aj spropagovať medzi deťmi a ich rodičmi. Ešte počas animačných prác sme pre Barona navrhli a spustili rozsiahlu online predkampaň. Tá zahŕňala reklamy a príspevky na sociálnych sieťach, nevynímajúc populárny TikTok a Youtube. Do predkampane sme zapojili taktiež niekoľko influencerov, ktorí Barona propagovali. Bolo zaujímavé sledovať, ako sa na ich profiloch vytvárali malé komunity fanúšikov Barona. Ešte počas predkampane sme získali stovky pozitívnych reakcií, sledujúcich a až 14 000 videní.
Po dlho očakávanom vydaní seriálu na Youtube Baron počas prvého mesiaca získali cez 1 000 odberateľov a tisícky organických videní. Počas tohto obdobia obdobia nazbieral tiež cez 1 500 followerov aj na TikToku. Deti sa zapájali do diskusií pod videami, ale aj pod príspevkami v komunite na Youtubovom kanály. 99% reakcií bolo pozitívnych, deti si seriál zamilovali a neustále sa dopytovali, kedy bude ďalšia séria. Seriál sme zavŕšili spustením e-shopu, na ktorom bolo možné zakúpiť merch, ktorý sme pre Barona navrhli. Vytvorili sme 2 kolekcie, jednu pre najväčších fanúšikov s logom Barona a druhú s cesnakmi, nakoľko je cesnak jeden z najdôležitejších predmetov v seriáli a navyše to vyzeralo vtipne. Veď kto iný má mikinu s cesnakmi?
50 000
Videní na YouTube
1 000
Odberateľov na YouTube
1 610
Followerov na TikToku
99%
Pozitívnych reakcií