Na začiatku novembra 2018 som sa spoločne s našim CEO of NAKAZA zúčastnila super akcie Web Summit, ktorý spája ľudí a spoločnosti, ktoré definujú globálny technologický priemysel. Prečo ho spomínam? Pretože detaily z neho Vám načrtnem v tomto článku. Na čo by sa nám v roku 2019 malo oplatiť zamerať a zakomponovať do marketingovej stratégie? Vypichnem len 4 najdôležitejšie veci a pre lepšiu prehľadnosť ich očíslujem.
DDM. Viete, čo znamená táto skratka? V preklade to znamená Data Driven Marketing – v jednoduchosti len dátový marketing. Je to stratégia využívajúca informácie o našich zákazníkoch/klientoch, ktoré sme si sami získali. V podstate celý Web Summit bol o dôležitosti dát, ich zbere a ich využívaní. Prečo je to vlastne také dôležité?
Personalizácia. Touto stratégiou budujeme a zvyšujeme dôveru a vlastnú základňu dôležitých dát neprevzatých z tretej strany. Tieto dáta nám pomôžu lepšie rozdeliť cieľové skupiny, vytvoriť kreatívy na mieru, lepšie zmerať KPI’s, zvýšiť predaje, efektívnosť, plánovanie, zlepšiť skills a mnoho ďalšieho.
Prognózy budúcich marketingových profesií mi našepkávajú, aby som sa viac venovala analytike a hľadaniu širších významov v dátach. Od budúceho roka sa určite začnem viac venovať multifunkčnosti dát, ich interpretácií a pochopeniu. To odporúčam aj vám všetkým.
Osobne mám strach z umelej inteligencie. Bojím sa jej najmä kvôli napozeraniu si filmov o robotoch a o tom, ako vyhubili ľudstvo a podobne. Samozrejme, pokiaľ bude spolupráca medzi AI a ľudstvom udržiavaná v primeraných líniách, budem spokojná. A myslím, že aj viacero z nás. Ale len možno…
AI sa vyvíja. AI v konečnom dôsledku odvádza perfektnú prácu. Pre väčšinu firiem využívanie AI znamená zefektívňovanie pracovného procesu. Využívame chatbotov, ktorí vedia zodpovedať veľké množstvo našich otázok, vieme ich personalizovať a v budúcnosti sa zdokonalia ešte viac. AI by mala spolupracovať s ľudským faktorom v rovine, kedy sa ľudia zamerajú na emóciu a AI vykoná ťažšiu technickú prácu. AI podľa mňa nikdy nebude schopné vyprodukovať takú silnú a úprimnú emóciu ako človek. Vyhľadávanie hlasom nám umožňuje presnejšie vyhľadávanie informácií bez vynaloženia akéhokoľvek zložitejšieho fyzického úsilia. Jednoducho oslovíme náš smartfón a nadiktujeme mu to, čo práve hľadáme. Využívanie AI nám umožňuje efektívnejšie a pohodlnejšie multitaskovanie.
Inak, ak chcete vidieť skvelí pokrok v AI a robotoch, odporúčam pozrieť si nasledovné video: https://www.youtube.com/watch?v=XReaTqdY0fo
Každý z nás cez svoje instagramové konto sleduje minimálne 3 influencerov. Títo influenceri nám podstrkujú svoje názory a pretláčajú produkty za ktoré zinkasovali peniaze. Ale sme na to ešte zvedaví? Pri spravovaní sociálnych sietí našich klientov som si všimla zaujímavosť, ktorou je, že ľudí už nezaujíma, čo si o danom produkte myslí influencer, ale skôr ich referencie od “ozajstných” ľudí. Položme si teda otázku – budú pre nás influenceri aj naďalej hodnotným marketingovým nástrojom?
Aby ste si nemysleli, že influencerov len hejtujem, tak mám ešte jedno websummitovské odporúčanie pre spoluprácu s influencermi, ktoré sa aj nám, ako marketingovej agentúre osvedčilo. Pre drvivé percento značiek sa oplatí spolupracovať s jedným veľkým influencerom, ktorý bude ich ambasádorom a bude značku prezentovať v čo najlepšom záujme. Oplatí sa investovať doň viac, ako do mikro influencerov. Sranda že? Pretože veľa článkov tvrdí pravý opak.
Ako všetci vieme, väčšina ľudí na starom kontinente využíva Instagram. Áno, v dnešnej dobe najviac predáva vizuál. Ľudia si tak dokážu úplne predstaviť váš produkt. Ako sa však mení spotrebiteľské správanie, menia sa aj trendy na sociálnych sieťach. V roku 2019 sa oplatí využívať aj Pinterest. Textový obsah už väčšinu ľudí nezaujíma, a preto vizuálne sociálne siete porastú. Viac ako 90% našej komunikácie sa deje vizuálne. Prvý dojem je najdôležitejší, a to čo vidíte, si vizuálne dokážete zapamätať omnoho jednoduchšie.
Dúfam, že moje 4 body odporúčaní pre rok 2019 vás zaujali a našu agentúru podporíte aj na Facebooku a Instagrame.