3 min čítania

Aká by mala byť vaša marketingová stratégia v roku 2019

triky z ameriky uvodny obrazok

Na začiatku novembra 2018 som sa spoločne s našim CEO of NAKAZA, zúčastnila super akcie Web Summit. Chodili sme tam od utorku do štvrtku. Niečo, ako keď idete každé ráno do roboty len s tým rozdielom, že beháte ako splašené kone po tri krát tak veľkých priestoroch ako je naša Incheba.  A teraz, že kde je ten pondelok a piatok? Bolo voľno? Haha, no nebolo. Pondelok od rána do poobedia v práci, o 16 v zhone na letisko do Viedne, trojhodinový odklad letu a prílet do Lisabonu o 2hej ráno. V Piatok ráno o 5 odchod do Bratislavy a o 13 už v práci. Takže ten týždeň bol pre mňa náročnejší ako len ten pracovný. Toto Vás ale asi aj tak nezaujíma.

Tak ja prejdem k veci.  Na čo by sa nám v roku 2019 malo oplatiť zamerať a zakomponovať do marketingovej stratégie? Vypichnem len 4 najdôležitejšie veci a pre lepšiu prehľadnosť ich očíslujem :-).

1. Dáta

DDM! Viete, čo znamená táto skratka? Nevadí. Skratka znamená Data Driven Marketing – v jednoduchosti len dátový marketing. Data-driven marketing je stratégia využívajúca informácie o našich zákazníkoch/klientoch, ktoré sme si sami získali. V podstate celý Web summit bol o dôležitosti dát, ich zbere a ich využívaní. Prečo je to vlastne také dôležité? Personalizácia. Ďalej si touto stratégiou budujeme a zvyšujeme dôveru a vlastnú základňu pre nás dôležitých dát neprevzatých z tretej strany. Tieto dáta nám pomôžu lepšie rozdeliť cieľové skupiny, vytvoriť kreatívy na mieru, lepšie zmerať KPI’s, zvýšiť predaje, efektívnosť, plánovanie, zlepšiť skills a mnoho ďalšieho.

Prognózy budúcich marketingových profesií mi našepkávajú, aby som sa viac venovala analytike a hľadaniu širších významov v dátach. Od budúceho roka sa určite začnem viac venovať multifunkčnosti dát, ich interpretácií a pochopeniu. To odporúčam aj vám všetkým.

Teraz trochu selfish ale toto som ja o pár chvíľ 😀

2. AI (umelá inteligencia)

Osobne sa umelej inteligencie bojím. Bojím sa jej asi najmä kvôli napozeraniu si filmov o robotoch a o tom, ako vyhubili ľudstvo a podobne. Samozrejme, pokiaľ bude spolupráca medzi AI a ľudstvom udržiavaná v primeraných línách, budem spokojná a možno sa jej prestanem aj báť. Ale len možno… Ľudstvo lenivie a AI sa môže vyvíjať.  AI v konečnom dôsledku odvádza perfektnú prácu. Pre väčšinu firiem využívanie AI znamená zefektívňovanie pracovného procesu. Využívame chatbotov, ktorí vedia zodpovedať veľké množstvo našich otázok, vieme si ich personalizovať a v budúcnosti sa zdokonalia ešte viac.  AI by mala spolupracovať s ľudským faktorom v rovine, kedy sa ľudia zamerajú na emóciu a AI vykoná ťažšiu technickú prácu. AI podľa mňa nikdy nebude schopné vyprodukovať takú silnú a úprimnú emóciu ako človek. Vyhľadávanie hlasom nám umožňuje presnejšie vyhľadávanie informácií bez vynaloženia akéhokoľvek zložitejšieho fyzického úsilia. Jednoducho oslovíme náš smartfón a nadiktujeme mu to, čo práve hľadáme. Využívanie AI nám umožňuje efektívnejšie, pohodlnejšie a rýchlejšie multitaskovanie.

Inak, ak chcete vidieť skvelí pokrok v AI a robotoch odporúčam pozrieť si nasledovné video: https://www.youtube.com/watch?v=XReaTqdY0fo

3. Referencie alebo influenceri?

Každý z nás cez svoje instagramové konto sleduje minimálne 3 influencerov. Títo influenceri nám podstrkujú svoje názory a pretláčajú produkty za ktoré zinkasovali peniaze. Ale sme na to ešte zvedavý? Pri spravovaní sociálnych sietí našich klientov som si všimla zaujímavosť, ktorou je, že ľudí už nezaujíma, čo si o danom produkte myslí influencer, ale skôr ich referencie od “ozajstných” ľudí. Položme si teda otázku – budú pre nás influenceri aj naďalej hodnotným marketingovým nástrojom?

Aby ste si nemysleli, že influencerov len hejtujem tak mám ešte jedno websummitovské odporúčanie pre spoluprácu s influencermi, ktoré sa aj nám, ako marketingovej agentúre osvedčilo. Pre drvivé percento značiek sa oplatí spolupracovať s jedným veľkým influencerom, ktorý bude ich ambasádorom a bude značku prezentovať v čo najlepšom záujme. Oplatí sa investovať doň viac, ako do mikro influencerov. Sranda že? Pretože veľa článkov tvrdí pravý opak.

4. Vizuálny marketing

Ako všetci vieme, väčšina ľudí na starom kontinente využíva Instagram. Áno, v dnešnej dobe najviac predáva vizuál. Ľudia si tak dokážu úplne predstaviť váš produkt. No ako sa mení spotrebiteľské správanie, menia sa aj trendy na sociálnych sieťach  V roku 2019 sa oplatí využívať aj Pinterest. Textový obsah už väčšinu ľudí nezaujíma a preto vizuálne sociálne siete porastú. Viac, ako 90% našej komunikácie sa deje vizuálne. Prvý dojem je najdôležitejší, a to čo vidíte, si vizuálne dokážete zapamätať omnoho jednoduchšie.

Dúfam, že moje 4 body odporúčaní pre rok 2019 vás zaujali a dáte lajk našej super agentúre na Facebooku a follow na Instagrame. A keď nie tak…

PS: Ak pán boh dá a môj super šéf zaplatí rada pôjdem na Web Summit aj o rok. Stálo to naozaj za to 🙂

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂
Komentáre
Zdieľať
Dominika

Zanechajte komentár