Streamovacia služba Netflix sa v prípade 3. série populárneho sci-fi seriálu Stranger Things naozaj nedržala s PR na uzde. Nedočkavosť fanúšikov na tento nostalgický skvost zasadený do 80. rokov využilo hneď viacero veľkých značiek a tak vznikli veľmi podarené reklamné kampane.
Skvelý príklad, ako sa dá s dobrým nápadom vytvoriť unikátne reklamné kampane aj s tým, čo už dávno ponúkate. Upside Down Whopper je v podstate klasický burger, ktorý patrí medzi najväčšie klasiky Burger Kingu. Tento krát vám ho však naservírujú “upside-down”, teda dole hlavou a v exkluzívnom tematickom balení. Ak ste náhodou Stranger Things ešte stále nevideli, Upside Down je paralelná dimenzia, ktorá je akýmsi temným zrkadlením normálneho sveta v ktorom sa seriál odohráva.
Ako nápoj v tomto špeciálnom menu nemôže chýbať New Coke – nepodarený pokus o zmenu receptúry klasickej Coca-Coly z roku 1985, ku ktorej sa tiež dostaneme v ďalšom bode.
Takýmto spôsobom vznikla unikátna spolupráca troch gigantov, ktorá v marketingovom svete nie je veľmi bežná.
Burger King predstavil túto marketingovú kampaň takýmto estetickým videom, ktoré si môžete pozrieť nižšie.
Ak vás zaujíma video produkcia a prečo ju tie najlepšie spoločnosti využívajú čoraz viac, prečítajte si náš článok – Čo zahŕňa video produkcia a prečo ju využívať.
Táto ponuka bola dostupná symbolicky v 11-tich amerických reštauráciách podľa jednej z hlavných postáv Eleven.
Tento príbeh je zaujímavejší a preto mu venujem trochu viac riadkov.
Je rok 1985. V kinách má premiéru prvý Back to the Future (Návrat do budúcnosti), Microsoft vydáva prvú verziu najznámejšieho operačného systému – Windows 1.0 a Coca-Cola takmer na 3 mesiace stratila priazeň svojich verných zákazníkov.
Ako? V roku 1985 totiž Coca-Cola prišla s nápadom zmeniť svoju receptúru. Na svedomí to mal legendárny Pepsi Challenge, reklamná kampaň, ktorá bola založená na testoch chuti naslepo a v ktorej samozrejme vyhrával ich modrý konkurent. Coca-Cola sa rozhodla rovnaký test spraviť interne a čuduj sa svete, vyšiel s rovnakým výsledkom. Po takomto fiasku sa vedenie rozhodlo, že svoju dovtedy iba mierne upravovanú 99-ročnú receptúru nahradí novou – New Coke. Prezentovali ju ako “jemnejšiu ale zároveň plnšiu, výraznejšiu a harmonickejšiu chuť”.
Tlač sa však zhodla na tom že nová cola je jednoducho sladšia a viac podobná Pepsi. Týmto krokom si Coca-Cola vyslúžila viac ako 400 000 telefonátov a nespočet listov od nespokojných oddaných zákazníkov. Pod nátlakom verejnosti sa obľúbená Coca-Cola s klasickou receptúrou vrátila do predajní a New Coke bol rebrandovaný na “Coke II” až kým kvôli malej obľube postupne nezmizol z povrchu zemského.
Paradoxom je, že v tajných testoch chuti “nová cola” porazila ako svojho predchodcu tak aj Pepsi. To dokazuje, akým silným nástrojom je brand a akú veľkú rolu zohráva v tomto prípade naša myseľ. Pokiaľ sa niečo na čo sme boli zvyknutí stane ťažko dostupným, budeme to chcieť o to viac. Aj táto skutočnosť pomohla Coca-Cole dostať sa po kauze späť na vrchol a zaujať miesto naozajstného kráľa obľúbených hnedých limonád.
Je rok 2019 a vďaka Stranger Things sa New Coke vracia! Tentokrát na pozícii limitovanej edície a “zahrá” si aj v niekoľkých epizódach. Celú marketingovú kampaň dotvárala aj retro podstránka venovaná New Coke a merchu Stranger Things.
Nike sa rozhodol ísť tajomnejšou cestou a celá marketingová kampaň sa odhaľuje postupne pomocou záhadných odkazov. Všetko začalo druhý júnový víkend, kedy sa začali po New Yorku a Los Angeles objavovať podivné billboardy, ktoré obsahovali veľký nápis “STRATENÁ ZÁSIELKA”, telefónne číslo v prípade nálezu, logo Nike a pár ďalších detailov. Pri vytočení čísla sa prehrá krátky klip, ktorý oznamuje GPS súradnice a dátum 12. júna. GPS súradnice odkazujú na parkovisko blízko centra Los Angeles.
Nike sa rozhodol ísť tajomnejšou cestou a celá marketingová kampaň sa odhaľuje postupne pomocou záhadných odkazov. Všetko začalo druhý júnový víkend, kedy sa začali po New Yorku a Los Angeles objavovať podivné billboardy, ktoré obsahovali veľký nápis “STRATENÁ ZÁSIELKA”, telefónne číslo v prípade nálezu, logo Nike a pár ďalších detailov. Pri vytočení čísla sa prehrá krátky klip, ktorý oznamuje GPS súradnice a dátum 12. júna. GPS súradnice odkazujú na parkovisko blízko centra Los Angeles.
We acknowledge that several shipments from 1985 have gone missing. Please call 1.800.561.1985(🇺🇸) with any info. pic.twitter.com/Lm5LYr5wio
— Nike.com (@nikestore) June 10, 2019
Nike sa rozhodol ísť tajomnejšou cestou a celá marketingová kampaň sa odhaľuje postupne pomocou záhadných odkazov. Všetko začalo druhý júnový víkend, kedy sa začali po New Yorku a Los Angeles objavovať podivné billboardy, ktoré obsahovali veľký nápis “STRATENÁ ZÁSIELKA”, telefónne číslo v prípade nálezu, logo Nike a pár ďalších detailov. Pri vytočení čísla sa prehrá krátky klip, ktorý oznamuje GPS súradnice a dátum 12. júna. GPS súradnice odkazujú na parkovisko blízko centra Los Angeles.
Ktorá z kampaní sa vám páči najviac? Aké reklamné kampane zaujali v poslednej dobe vás? Napíšte nám do komentára! 😉