Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

Marketing a grafika v symbióze

Ľudia sú, ako už isto viete, stále čoraz viac pohodlnejší a veľa obsahu ktorým sú obklopení im tak povediac “preteká medzi prsty”.

Moderný človek je prieberčivý a opatrný. Má to na svedomí stále narastajúce množstvo médií, ktoré naň chŕlia častokrát nerelevantné informácie.

Ľudia v priemere zo všetkých prijatých informácií vnímajú až 80% zrakom.

S vývojom myslenia človeka sa musí vyvíjať aj marketing a grafika. Preto ak chcete, aby sa niekto zastavil práve pri tom vašom banneri alebo billboarde, musíte ovládať pár pravidiel ktoré vám k tomu dopomôžu.

1. DrŽte sa zaužívaných prvkov

Pokiaľ nerobíte kompletný rebrand spoločnosti alebo produktu, je odporúčané, aby ste v bežných prípadoch nevybočovali zo zaužívaného štýlu komunikácie (tone of voice). Verbálnej alebo vizuálnej,  to je jedno. Držte sa jej.

Ľudia preferujú známe veci a oveľa ľahšie si k vám vybudujú vzťah, keď s nimi komunikujete spôsobom, na aký sú už zvyknutí. Vo verbálnej komunikácii to býva oslovenie v jednotnom či množnom čísle, používanie slangu alebo odborných výrazov a vôbec všetko, čo dokáže ovplyvniť, ako bude osoba vnímať vašu spoločnosť.

grafickej stránky sú to farby, pod ktorými sa prezentujete, tvary, ktoré využívate, prípadne postavičky a maskoti, ktorí za vás komunikujú.

2. Nedávajte na domnienky

Môžte byť vyštudovaný umelec, začínajúci grafik alebo hobbista. Vaša predstava, ako by mala grafická práca vyzerať je takmer vždy odvodená od vašich preferencií založených na vašom vkuse.

V reklamnej grafike si musíte byť istý, pre koho danú prácu robíte.

Celá stratégia by sa mala zakladať na analýze publika.

Tieto štatistiky obsahujú údaje o veku, bydlisku, záujmoch a ďalších podstatných informáciách. Vďaka takémuto rozboru viete takmer presne určiť vašu cieľovú skupinu a vytvoriť grafické podklady na mieru.

3. nenechajte sa uniesť

Práve ste víťazoslávne dopili svoju tretiu šálku rituálnej kávy. Pozeráte sa na finálny artboard vo Photoshope ako na svojho syna pri jeho prvom futbalovom zápase.

Už by ste od hrdosti aj slzičku vyronili, ale potom si uvedomíte, že nerobíte pozvánku na ples pre zamestnancov slovenských železiarní. Vytvárate banner určený k prekliku na web luxusnej módnej značky. Ups…

Dávajte si pozor, akým smerom sa počas práce uberáte a pýtajte sa sami seba:
,,Je to stále to, čo som chcel na začiatku vytvoriť?”

Samozrejme, veľa experimentov môže skončiť absolútnou výhrou. Napriek tomu treba svoju prácu korigovať a neprichádzať tak o čas.

Čo robí agentúra?

V minulom diely sme si povedali o základoch grafiky a na čo si musí dobrý grafik dávať pozor keď chce kvalitne spracovať zadanie, keďže marketing a grafika idú spolu ruka v ruke.

Ak si myslíte, že by ste na svojich základoch mali ešte popracovať, prečítajte si náš predošlý článok o grafike.

Ako je však marketing a grafika prepojený v kreatívnych agentúrach?

katalógu marketingových agentúr nájdete také, ktoré vám ponúknu vypracovanie reklamnej kampane od kreatívy cez produkciu až po priebežnú analýzu a celkovú správu.

Sú aj také, ktoré sa zameriavajú výlučne na jednu alebo dve z týchto fáz. Pre vypracovanie inej budete musieť pravdepodobne osloviť ďalšiu agentúru.

kto to robí správne?

Odpoveďou je – Každý, kto to robí dobre.

Niekto sa cíti fajn pri bielej tabuli popísanej kreatívnymi nápadmi. Niekto radšej sedí za počítačom a pracuje na zadaní.

ako to vnímam ja?

V Nakaze máme podchytené sektory marketingovej stratégie, kreatívy, správy kampaní a 90% produkcie. Vieme teda v reálnom čase konzultovať koncept v rámci všetkých oblastí a prísť vždy na najefektívnejšie riešenie. To sa odvíja od rozpočtu, časovej náročnosti a ostatných dôležitých faktorov.

Ako grafik som v takomto procese schopný eliminovať priepasť medzi produkciou a zadaním, a uchrániť sa tak pred zbytočným stresom.

Ak potrebujete poradiť s dizajnom a grafikou, kontaktujte nás.

 

Poznáte spoločnosť ktorá k svojej prezentácii nevyužíva žiadne vizuálne prvky? Ak vás nejaký výnimočný prípad napadne, budem rád, ak sa oň s nami podelíte v komentároch.

Leave a comment