Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

Hudba v reklame vás vtiahne do príbehu

Hovorí sa, že až 50 % filmu tvorí hudba. Rovnako je to aj v marketingu. Najdôležitejším prvkom je vždy emócia a hudba v reklame je to, čo pridáva vizuálnemu zážitku ďalší rozmer, ktorý môžeme precítiť.

V posledných rokoch sa úspešné značky konečne začali dištancovať od plochých predajných reklám a nahradili ich kvalitným storytellingom, v ktorom potencionálneho zákazníka vťahujú do príbehu a nadväzujú s ním emocionálne spojenie. Vyvolávajú v ňom pocit vzrušenia, dobrodružstva, hravosti alebo aj dojatia či smútku. 

1. Klasická hudba

Pre navodenie pocitu rodinnej atmosféry, nostalgie či dramatickosti sa používa väčšinou klasická a symfonická hudba v reklame. Už pár tónov piana v nás niekedy dokáže vyvolať naozaj silné pocity a keď sa v jadre príbehu zapojí zbytok orchestra, naskakujú nám až zimomriavky.

Takéto reklamy zvyknú najviac chytiť za srdce a preto ich využíva veľké množstvo značiek z rôznych odvetví, či už ide o oblečenie, technológie alebo bankové služby. Jednou z mojich najobľúbenejších je napríklad reklama na svetoznáme české pivo s názvom „Ty pravé Vánoce s Pilsner Urquell“.

My sme klasickú hudbu využili v produkcii brand videa pre nášho klienta lokalitka. Figuruje tu hlavne akustická gitara, ktorá miernymi zmenami melódie sprevádza diváka pozitívnymi ale aj negatívnymi momentmi mini-príbehov.

2. rocková hudba

 

Rocková hudba v reklame zvyčajne navodí pocit vzrušenia, dynamiky a motivácie. Z tohto dôvodu je veľmi často využívaná v reklamných spotoch automobilových či športových značiek. Route 66, vietor vo vlasoch a z autorádia hrá Steppenwolf – Born To Be Wild… už ani neviem, koľko takých reklám som videl, no znamená to, že to stále funguje.

3. populárna hudba

Populárna znamená trendy. Pokiaľ chce značka ukázať, že jej produkt je niečo nové a cool, POPová hudba v reklame určite nie je zlou voľbou. Dokonca je preukázané, že populárne piesne v spotoch zvyšujú engagement spotrebiteľov, čím viac ich ľudia vidia a počujú.

Pozitívne asociácie v tomto prípade hrajú najväčšiu rolu a piesne môžu v takomto použití fungovať v podstate ako influencer. Známy hlas z rádia dodáva reklame dôveryhodnosť. To dáva inzerovanému produktu určitú „auru“ popularity, čo pre spotrebiteľa signalizuje menšie riziko pri nákupe.

4. nie len hudba, ale aj zvuk

Hudba však nie je všetko. Ide o zvuk všeobecne.

Teraz jeden vtipný príklad mimo reklám. Predstavili ste si niekedy, ako by pôsobili sitcomy bez klasického smiechu v pozadí (laugh track), na ktorý sme už tak zvyknutí zakaždým keď herci povedia vtipnú hlášku? Rozdiel je obrovský a pobavíte sa akurát na tom, že niektoré seriály pôsobia bez „laugh trackov“ bezducho a možno až psychopaticky.

Na druhú stranu, skvelým príkladom využitia zvuku a jemných ruchov vo videu sú reklamy na jedlo.

Hudba v reklame na výborne vyzerajúci kurací wrap je fajn. Podnecuje dobrú náladu a hravosť, s akou sa jedlo pripravuje. Na nový level reklamu ale posúvajú práve jemné zvukové efekty dopadajúceho korenia, čerstvo rozrezanej paradajky, či restovaného mäsa na panvici. Stimulujú vaše zmysly natoľko, že už takmer cítite vôňu jednotlivých surovín.

Pravdepodobne som vám poslednou reklamou spravil poriadnu chuť na niečo dobré. Skúste si pri jedle spomenúť na jednu reklamu, ktorá má tak ikonickú hudbu, že si ju bez nej ani nedokážete predstaviť. A ak sa o ňu so mnou podelíte, veľmi ma potešíte. 

Leave a comment