Počuli ste už niekedy výraz Inbound Marketing? V dnešnej dobe existuje množstvo marketingových metód a stratégií ako získať nových zákazníkov a udržať si tých existujúcich.
Inbound marketing je metóda, ktorá pomáha prilákať zákazníkov formou hodnotného obsahu. Táto metóda je veľmi nenásilná a neotravuje ľudí ako iné formy marketingu a reklamy, ktoré ich prenasledujú na každom kroku. Práve naopak, prináša im riešenia a možnosti, ako vyriešiť ich existujúce problémy. Tieto riešenia môžu mať formu rôznych typov obsahu kdekoľvek na internete a slúžia na spojenie s potenciálnymi zákazníkmi v rôznych fázach nákupného cyklu.
Príklady Inbound Marketingu
- Blogové príspevky
- Prípadové štúdie
- Vzdelávacie videá
- Webináre
- Newsletter so zaujímavosťami
- Podcasty
- Kvízy
Kľúčom k úspešnému inbound marketingu je zaujať zákazníkov v každej fáze marketingového lievika, od prvotného povedomia, cez uvažovanie o nákupe až po rozhodnutie a následné odmenenie zákazníka aj po zrealizovaní nákupu.
- V prvej fáze ide o prilákanie potenciálneho zákazníka, ktorý hľadá obsah, ktorý mu pomôže vyriešiť jeho problém. Úlohou firmy je teda vytvoriť obsah a poskytnúť ho potenciálnym zákazníkom v správnom čase na správnom mieste, na čo slúžia optimalizácie pre vyhľadávače, social media marketing a písanie blogových článkov.
- Ak prilákate tých správnych návštevníkov, v druhej fáze je dôležité premeniť ich na potenciálnych zákazníkov a vypýtať si od nich napríklad kontaktné údaje, aby ste sa s nimi vedeli spojiť a priviesť ich k nákupu.
- V tretej fáze sa potenciálni zákazníci menia na zákazníkov. Preto je dôležité využívať rôzne nástroje, ako e-mail marketing (newsletter), automatizáciu a monitorovanie sociálnych sieti, aby sme dokázali priviesť potenciálneho zákazníka až k nákupu.
- Posledná fáza slúži na odmenenie zákazníka. Je potrebné mu ukázať, že aj po nákupe mu máte čo ponúknuť. Budovanie vzťahov so zákazníkmi je dôležité pre dlhodobo efektívny marketing.
Inbound marketing je naozaj pre každého, kto si chce vybudovať hlbšie vzťahy so zákazníkmi. Ak poznáte svoju cieľovú skupinu, viete čo ich zaujíma, aké problémy najčastejšie riešia, mali by ste inbound marketing zaradiť do vašej marketingovej stratégie. Inbound marketing vám zaručí veľkú návratnosť investícii. Tak neváhajte a využite to vo svoj prospech a prospech vašej spoločnosti.
Bol tento článok pre Vás užitočný a použijete túto metódu aj vo Vašom podnikaní? My ju vrelo odporúčame. A ak ešte stále neviete ako využiť Inbound Marketing, neváhajte sa nám ozvať na newbusiness@nakaza.sk a my Vám radi pomôžeme.