4 min čítania

7 overených pravidiel, ako spravovať sociálne siete

socialne siete
Sociálne siete na Slovensku

Dnes, v dobe digitálnej, keď je už na Facebooku prihlásený každý druhý Slovák, viac ako 90% používateľov preferuje sociálne siete ako zdroj informácií o aktuálnom dianí.

Preto je pravdepodobné, že medzi týmito ľuďmi sa nachádza aj väčšina vašich zákazníkov.

south park facebook scena
Správa sociálnych sietí u tých najlepších

Najväčší úspech zožali práve tí, ktorí si uvedomili, aký obrovský potenciál má tento komunikačný kanál. Tak sa začali prostredníctvom neho spájať so svojimi priaznivcami.

Skvelými príkladmi sú:

O2, BMW, Slovakia Chips, McDonald’s, Coca Cola, Európa 2

Aj samotný Google má účtov hneď niekoľko: FacebookInstagramTwitter, LinkedIn, YouTube.

Otázka teda neznie, či sociálne siete využívať, ale ako.

Výber je celkom pestrý

Ak budete hľadať služby správy sociálnych sietí, v ponuke nájdete freelancerov alebo marketingové agentúry.

Je možné, že vás zaujme aj lacná alternatíva vo forme inzertných portálov, ktoré sú väčšinou plné začínajúcich študentov v odbore. Toto riešenie však neodporúčame, vzhľadom na veľmi nízku kvalitu odvedenej práce.

Ak máte v pláne starať sa o vašu fanpage, potrebujete poznať týchto 7 overených pravidiel.
 1. Buďte ľudskí 

Myslite na to, ako budete vyzerať v očiach vašich zákazníkov. K uspokojeniu ich potrieb nestačí ponúknuť produkt. Je to chladné, neosobné a na sociálne siete sa to proste nehodí.

Pomoc, podpora, zábava a vlastne všetko čo prehlbuje váš vzťah so zákazníkom, vám napokon prinesie pozitívne výsledky.

terminator sa uci usmievat
 2. Buďte oporou 

Budujete dôveru voči vašej spoločnosti (Brand Trust). Dôveru, ktorá môže pri výbere rozhodnúť medzi vami a konkurenciou.

Povedzme že vám na fanpage zákazník zanechá negatívnu recenziu, napríklad:
“Na tovar som čakal príliš dlho a nakoniec prišiel aj tak poškodený.”

Je možné, že ste v tej dobe mali práve rušné obdobie a objednávku ste nestihli v riadnom čase odoslať alebo nastal problém v kuriérskej spoločnosti.

Pomôžte zákazníkovi tento problém vyriešiť čo najľahšie. Ľudia dokážu oceniť snahu, ktorú vynaložíte. Samozrejme ako bonus ostatným do budúcnosti ukážete, že sa na vás môžu spoľahnúť.

I wish I could help but I dont want to
 3. Bavte sa spolu 

Vaši zákazníci tam niekde sú a chcú sa zabávať, komunikovať a rozoberať aktuálne témy. Bavte sa s nimi! Dajte im dôvod tešiť sa, smiať alebo aj mračiť nad témou na ktorú máte spoločný názor. Vyvolajte v nich emócie. Emócie sú práve to čo nás robí ľuďmi.

Tak buďme ľudia a bavme sa spolu. Možno aj pre vás bude nakoniec správa sociálnych sietí zábava.

game of thrones look at the fun we are having
 4. Majte svoj štýl 

Váš profil musí korešpondovať s vašou firemnou identitou a udržiavať si svoj štýl.

Šikovné sú v tomto prípade grafické šablóny pre rôzne typy príspevkov. Zaručia vám konzistenciu vášho contentu a navyše vám ušetria prácuTo spôsobí, že ľudia vo vašom publiku budú vždy vedieť, že príspevok na ktorý reagujú pochádza z vašej dielne.

gif zoolander stylovy pohlad blue steel
 5. Sledujte aktuality 

Podstatný je originálny obsah, ktorý je aj aktuálny. Ľudia sa s ním vedia stotožniť, pretože je to téma, ktorá sa rieši vo viacerých médiách.

Tak isto budú ľudia očakávať, že u vás nájdu najaktuálnejšie novinky z vášho poľa pôsobnosti. (nové produkty a služby na trhu, technológie, štúdie, vplyvy vonkajších faktorov atď)

Veľa obsahu sa dá vytvoriť aj na základe sviatkov, ročných období ale aj ekologických udalosti či dokonca politických aktualít. 

gif steve buscemi sa snazi zapadnut u teenagereov
 6. Použite influencerov 

V marketingu sa na dennom poriadku využíva pôsobenie influencerov.

Ich úlohou je pozdvihnúť dôveru vo vašu značku alebo produkt, prostredníctvom pôsobenia vo vašej kampani. Či už vo videospote, rádiospote alebo referenciách – možnostiam sa medze nekladú.

S využitím influencerov majú skúsenosti hlavne marketingové agentúry, pretože ich vo svojich kampaniach využívajú bežne.

gif old spice terry crews
 7. Buďte pohotoví 

Ľudia musia mať pocit, že ste naozaj “online” a môžu sa na vás v prípade potreby obrátiť. Musíte im dokázať, že u vás nájdu vždy niečo nové a zaujímavé.

Je dôležité pohotovo reagovať na potreby vašich fanúšikov – odpisovať na komentáre a správy, zapájať sa do diskusií a jednoducho ukázať že vaša fanpage nie je iba tiché miesto.

gif zaba kermit rychlo odpisuje

 Ak máte dodatočné otázky, podeľte sa snimi v komentároch, rád vám na ne odpoviem :). V prípade že je to pre vás stále veda, ozvite sa nám. Radi vám pomôžeme.

terrance hill good bye

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂
Komentáre
Zdieľať
Lukáš Mikulský, Art Director

Bolo to už na základnej škole, kedy ma začala fascinovať počítačová ale i ručne kreslená animácia. Mojim prvým míľnikom bolo úspešné ukončenie Strednej umeleckej školy scénického výtvarníctva v Bratislave v odbore Animácia, kde som sa okrem animácie začal vo vlastnom záujme venovať video game dizajnu a 2D grafike. Po dlhšej prestávke od animácie sa moja vášeň vrátila v podobe motion dizajnu, vďaka čomu som nadobudol skúsenosti aj v strihu a úprave videa. Dnes som komplexný grafik a ak zrovna nemám svoj deň, na nohy ma vždy postaví dobrá muzika.

Zanechajte komentár