Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

7 overených pravidiel, ako spravovať sociálne siete

7 pravidiel...
Sociálne siete na Slovensku

Dnes, v dobe digitálnej, keď je už na Facebooku prihlásený každý druhý Slovák, viac ako 90% používateľov preferuje sociálne siete ako zdroj informácií o aktuálnom dianí.

Preto je pravdepodobné, že medzi týmito ľuďmi sa nachádza aj väčšina vašich zákazníkov.

Správa sociálnych sietí u tých najlepších

Najväčší úspech zožali práve tí, ktorí si uvedomili, aký obrovský potenciál má tento komunikačný kanál. Tak sa začali prostredníctvom neho spájať so svojimi priaznivcami.

Skvelými príkladmi sú: O2, BMW, McDonald’s, Coca Cola, Európa 2

Aj samotný Google má účtov hneď niekoľko: FacebookInstagramTwitter, LinkedIn, YouTube.

Otázka teda neznie, či sociálne siete využívať, ale ako.

1. BUĎTE ľudský

Myslite na to, ako budete vyzerať v očiach vašich zákazníkov. K uspokojeniu ich potrieb nestačí ponúknuť produkt. Je to chladné, neosobné a na sociálne siete sa to proste nehodí.

Pomoc, podpora, zábava a vlastne všetko, čo prehlbuje váš vzťah so zákazníkom vám napokon prinesie pozitívne výsledky.

2. BUĎTE oporou

Budujete dôveru voči vašej spoločnosti (Brand Trust). Dôveru, ktorá môže pri výbere rozhodnúť medzi vami a konkurenciou.

Povedzme, že vám na fanpage zákazník zanechá negatívnu recenziu, napríklad:
“Na tovar som čakal príliš dlho a nakoniec prišiel aj tak poškodený.”

Je možné, že ste v tej dobe mali práve rušné obdobie a objednávku ste nestihli v riadnom čase odoslať alebo nastal problém v kuriérskej spoločnosti.

Pomôžte zákazníkovi tento problém vyriešiť čo najľahšie. Ľudia dokážu oceniť snahu, ktorú vynaložíte. Samozrejme, ako bonus ostatným do budúcnosti ukážete, že sa na vás môžu spoľahnúť.

3. Bavte sa spolu

Vaši zákazníci tam niekde sú a chcú sa zabávať, komunikovať a rozoberať aktuálne témy. Bavte sa s nimi! Dajte im dôvod tešiť sa, smiať alebo aj mračiť nad témou, na ktorú máte spoločný názor. Vyvolajte v nich emócie. Emócie sú práve to, čo nás robí ľuďmi. Okrem toho, prvá emócia až v 80% prípadoch rozhoduje, či si daný produkt alebo službu zakúpime.

Tak buďme ľudia a bavme sa spolu. Možno aj pre vás bude nakoniec správa sociálnych sietí zábava.

4. Majte svoj štýl

Váš profil musí korešpondovať s vašou firemnou identitou a udržiavať si svoj štýl.

Šikovné sú v tomto prípade grafické šablóny pre rôzne typy príspevkov. Zaručia vám konzistenciu vášho contentu a navyše vám ušetria prácu. To spôsobí, že ľudia vo vašom publiku budú vždy vedieť, že príspevok, na ktorý reagujú pochádza z vašej dielne.

5. Sledujte aktuality

Podstatný je originálny obsah, ktorý je aj aktuálny. Ľudia sa s ním vedia stotožniť, pretože je to téma, ktorá sa rieši vo viacerých médiách.

Tak isto budú ľudia očakávať, že u vás nájdu najaktuálnejšie novinky z vášho poľa pôsobnosti (nové produkty a služby na trhu, technológie, štúdie, vplyvy vonkajších faktorov…).

Veľa obsahu sa dá vytvoriť aj na základe sviatkov, ročných období ale aj ekologických udalostí, či dokonca politických aktualít. 

6. Spolupracujte s influencermi

V marketingu sa na dennom poriadku využíva pôsobenie influencerov.

Ich úlohou je pozdvihnúť dôveru vo vašu značku alebo produkt, prostredníctvom pôsobenia vo vašej kampani. Či už vo videospote, rádiospote alebo referenciách – možnostiam sa medze nekladú.

S využitím influencerov majú skúsenosti hlavne marketingové agentúry, pretože ich vo svojich kampaniach využívajú bežne.

7. Buďte extra pohotový

Ľudia musia mať pocit, že ste naozaj “online” a môžu sa na vás v prípade potreby obrátiť. Musíte im dokázať, že u vás nájdu vždy niečo nové a zaujímavé.

Je dôležité relevantne pohotovo reagovať na potreby vašich fanúšikov – odpisovať na komentáre a správy, zapájať sa do diskusií a jednoducho ukázať, že vaša fanpage nie je iba tiché miesto.

Zanechať komentár