Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

3 kampane veľkých značiek, ktoré zrušili kvôli koronavírusu

Súčasná situácia ohľadom vírusu COVID-19 zasiahla takmer všetky sektory po celom svete. Nechýbajú medzi nimi ani svetové značky, ktoré museli vykonať seriózne rozhodnutia v rámci svojich reklamných kampaní z dôvodu zachovania dobrého mena spoločnosti. Pozrime sa, ako sa k týmto okolnostiam postavili a čomu museli čeliť.

1. KFC – „Finger lickin’ good“

KFC nedávno vypustilo do sveta svoju novú reklamnú kampaň, ktorá stavia na ich dlhoročnom a populárnom slogane „Finger lickin’ good”. V reklamnom spote môžeme vidieť ako si ľudia pochutnávajú na svojom obľúbenom vyprážanom kurati a v zápale gastronomického zážitku si s chuťou oblizujú prsty do rytmu nežne hrajúceho piána. Za iných okolností by som povedal, že ide o fakt podarenú kampaň. No vzhľadom na súčasnú situáciu reklama priam naháňa zimomriavky.

Reklama bola uvedená na trh v Spojenom kráľovstve. Po množstve sťažností od divákov, ktorí reklamu označovali ako nezodpovednú a podňecujúcu správanie, ktoré by mohlo zvýšiť šancu šírenia vírusu Covid-19 reklamu stiahli z obehu. 

Stanovisko KFC k tomuto počinu znelo takto:
„Zdá sa, že na vysielanie tejto kampane nie je zrovna správny čas, preto sme sa rozhodli ju pozastaviť – sme však na ňu skutočne hrdí a tešíme sa, až ju neskôr znova vypustíme“

2. Hershey’s – Heartwarming the world

Smutnejším príbehom sú reklamy od amerického výrobcu čokolád Hershey’s, z ktorých jedna zobrazuje napríklad legendárneho starého pána z Iowy, Boba Williamsa. Ten má už viac ako 10 rokov vo zvyku každú sobotu nakúpiť plnú krabicu čokolád Hershey’s a rozdávať ich všetkým ľuďom, ktorých stretne na ulici. 

Hlavnými prvkami reklám sú naozaj dojemné stretnutia, objímania či potrasenia rukou pri takomto peknom obdarovaní, ktoré vás naozaj zahrejú na srdci. Nešťastné načasovanie v dobe šírenia vírusu prostredníctvom ľudského kontaktu nemohol nikto predvídať. Hershey’s sa však k tejto situácii postavili zodpovedne a reklamné spoty stiahli z vlastnej iniciatívy.

Svedčí o tom aj ich oficiálne stanovisko:
„Bohužial, rozhodli sme sa dočasne nahradiť dve z našich reklám, ktoré zobrazujú interakcie medzi ľuďmi, ako napríklad objímanie a podávanie rúk, v dôsledku citlivej situácie okolo vírusu COVID-19“

3. AXE – Don’t overthink it

Určite každý pozná reklamy od výrobcu kozmetických produktov pre mužov AXE, ktoré sú vždy tak trochu pritiahnuté za vlasy. Pri príležitosti konania populárneho basketbalového turnaja študentov organizácie NCAA (National Collegiate Athletic Association) si vymysleli ďalší vtipný spot. V momentálnej situácii však môže pôsobiť už trochu prehnane.

Reklama ukazuje mladého muža v hľadisku na basketbalovom zápase, ktorý si predstaví ako jeho „nevoňavé“ podpazušie rozpúta paniku medzi ostatnými divákmi. Ľudia zhrozene utekajú zo svojich sedadiel, mažoretky kolabujú a hráči si svoje tričká naťahujú cez ústa a nos. Nakoniec sa divákom dokonca k hlavám spustia kyslíkové masky, ktoré poznáme z lietadiel.

Každý človek, ktorý má štipku zmyslu pre humor túto reklamu určite zoberie s nadhľadom. Musíte však uznať, že si ju niekto môže vysvetliť všelijako.

Turnaj NCAA bol pár dní po odvysielaní reklamy takisto zrušený z dôvodu rizík spojených s vírusom COVID-19.

(Bonus) Coors Light – The official beer of working remotely

Americký výrobca piva Coors mal pri príležitosti basketbalového turnaja NCAA tiež prichystanú reklamnú kampaň s názvom „The Official Beer of Working Remotely“. Zameraná bola na tradíciu, že počas priebehu turnaja spoločnosti pociťujú výrazný pokles v efektivite svojich zamestnancov kvôli tomu, že v práci sledujú práve basketbalový turnaj alebo si rovno vybavia možnosť pracovať z domu. Už niekoľko rokov je dokonca na oficiálnej stránke turnaja tlačidlo „Boss button“, ktoré v prípade, že sa naokolo potuluje šéf zobrazí na obrazovke sledujúceho napodobeninu prezentácie, tabuliek alebo internetového vyhľadávača. Super nápad, však?

Po tom, ako sa v médiách rozšírili správy o vypuknutí koronavírusu a veľa spoločností sa rozhodlo zaviesť pre zamestnancov domácu karanténu sa Coors rozhodlo kampaň neodvysielať.

Spoločnosť sa k tomu vyjadrila nasledovne:
„Aj keď to bolo ťažké rozhodnutie, sme presvedčení, že je správne vzhľadom na vážne obavy z prepuknutia choroby v krajine. Posledné, čo chceme je, aby naša komunikácia vyzerala necitlivo alebo bola nesprávne interpretovaná.“

Postrehli ste aj vy niektoré kampane (domáce či zahraničné), ktorých vysielanie je podľa vás vzhľadom na súčasnú situáciu nevhodné? Dajte nám vedieť do komentára na Facebooku, mailom alebo priamo tu pod článkom.

Zanechať komentár