V ťažkom období sa väčšina prevádzok a firiem musí prispôsobiť momentálnej situácii s COVID-19, aby prežila. Pozrime sa na to, aké opatrenia a gestá spravili celosvetové firmy.
Spoločnosť Google založila fond COVID-19, ktorý umožňuje všetkým dočasným zamestnancom a predajcom na celom svete čerpať platenú práceneschopnosť. Túto možnosť môžu využiť, ak majú príznaky ochorenia COVID-19, alebo ak nemôžu pracovať, pretože sú v karanténe. Do 1. júla 2020 taktiež sprístupnili všetkým zákazníkom G-suite službu video konferencií Hangouts Meet.
Firma, ktorú poznáme predovšetkým vďaka programu Photoshop, poskytuje vysokoškolským a inštitucionálnym zákazníkom svojich aplikácií Creative Cloud možnosť požiadať o dočasný prístup „doma“ pre svojich študentov a pedagógov. Táto možnosť je dostupná do 31. mája 2020 bez ďalších nákladov a je k dispozícii na celom svete.
Spoločnosť McDonald’s uviedla, že bude pokrývať práceneschopnosť pre všetkých zamestnancov, ktorí sú požiadaní o karanténu na dva týždne.
Raj pre deti uzavrel svoje parky a plavby v reakcii na koronavírus. Sľúbili, že budú aj počas uzatvorenia naďalej platiť svojim zamestnancom a taktiež poskytnú náhradu všetkým tým, ktorí plánovali návštevu.
Apple teraz ponúka svojim maloobchodným pracovníkom neobmedzenú platenú práceneschopnosť pre každého, kto má koronavírusové symptómy.
Microsoft oznámil, že budú naďalej platiť hodinovým pracovníkom, ktorí podporujú ich kampus.
Walmart plánuje najať 150 000 pracovníkov kvôli potravinám.
Amazon plánuje najať 100 000 ľudí v doručovacej sieti.
Pepsi plánuje najať 6 000 zamestnancov a zvyšuje výhody pre tých stálych ako odmenu za to, že ich zamestnanci vykonávajú dôležitú prácu v momentálnej situácii.
Domino’s plánuje najať 10 000 zamestnancov pre vysoký dopyt jedla.
Pizza Hut najíma viac, ako 30 000 zamestnancov a jej noví vodiči môžu začať pracovať už za päť hodín po podpísaní zmluvy.
Facebook oznámil, že banuje všetky reklamy, ktoré tvrdia, že vás vyliečia z korony. Snaží sa spojiť ľudí s renomovanými zdrojmi, ako je napríklad Svetová zdrevotnicka organizácia WHO, ktorej poskytujú bezplatný reklamný priestor.
Darujú 20 mil. $ na podporu.
Spoločnosť Instagram topuje odkazy na spoľahlivé zdroje o zdraví a zakazuje tiež akékoľvek príspevky v aplikácii súvisiace s vírusom, ktoré nepochádzajú z renomovaných zdrojov.
Twitter taktiež odstraňuje konšpiračné tweety o korone a upozorňujú značky, aby boli citlivé pri komunikácii v tomto období.
Spoločnosť Apple obmedzuje šírenie dezinformácií aktívnym odstraňovaním aplikácií, ktoré nepochádzajú od oficiálnych zdravotníckych organizácií a vlád. Taktiež zatvorili svoje obchody. Darujú 15 miliónov $ na podporu.
Aké opatrenia ste spravili alebo plánujete urobiť s vašou firmou vy?