BECEP je samostatné oddelenie, ktoré patrí do pôsobnosti Ministerstva dopravy a výstavby SR. Plní úlohu národného koordinátora pre zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky v SR. V rámci šírenia osvety ohľadom bezpečnosti cestnej premávky začína BECEP vzdelávanie verejnosti už od útleho veku. V minulosti išlo napríklad o prezentácie v škôlkach vedené maskotom Zajkom Becepáčikom. Takýmto spôsobom však bolo veľmi zložité šíriť posolstvo BECEPu masovo. Preto prišli s nápadom vytvoriť pracovný zošit pre základné školy, zameraný na dopravnú výchovu.
Ako tvorcu kreatívneho riešenia si BECEP vybral Nakazu. Dostali sme teda neľahkú úlohu, vytvoriť funkčný pracovný zošit pre deti vo veku, kedy ich len tak niečo nezaujme. Ako prvé sme vytvorili ilustrovanú podobu Zajka Becepáčika a dali mu tak hravejší vzhľad. Ten sprevádzal deti počas plnenia úloh v celom pracovnom zošite. Tou najväčšou výzvou bola tvorba takých úloh, ktoré deti nebudú nudiť. Po množstvách brainstormingov sme nakoniec zostavili 22 zábavných úloh ako tajničky, osemsmerovky, hádanie rozdielov, bludiská a iných logických úloh. Vďaka ich splneniu hravou formou sa deti ľahko naučia základy dopravnej výchovy.
Pracovný zošit s našimi vlastnými ilustráciami a logickými úlohami bol po dokončení distribuovaný medzi deti do škôl po celom Slovensku.
Ilustrácie
Vlastné ilustrácie vrátane maskota zajka Becepáčika
Úlohy
Tvorba všetkých logických úloh pre deti v našej agentúre
Dosah
Zošit bol distribuovaný do základných škôl na Slovensku
Po čase nás BECEP oslovil opäť, tentokrát mali záujem o návrh polepu električky pre nový európsky projekt Vízia nula (Vision Zero). Víziou tohto projektu je znížiť počet úmrtí a ťažkých zranení na cestách o 50% do roku 2030 a na 0 do roku 2050. O tejto vízii však málokto vie, preto bolo potrebné rozšíriť túto informáciu na verejnosti. BECEP sa rozhodol pre celopolep električky a taktiež nálepky veľkého formátu, ktoré budú použité na električkách bez možnosti umiestnenia celopolepu.
Po spoločnom briefingu s BECEPom sme vytvorili 2 návrhy. Jeden bol založený na heslách a #hashtagoch. Druhý a napokon aj víťazný vychádzal z loga Vízie nula, ktoré má v sebe zakomponované farby semaforu. Navrhli sme teda originálny polep, na ktorom električka znázorňovala jeden veľký semafor. V červenej farbe sa nachádzala informácia o aktuálnom počte úmrtí na cestách, v oranžovej 50 % a v zelenej, ktorá znázorňovala cieľ, to bolo 0 úmrtí do roku 2050.
Vytvorili sme originálny vizuál v identite Vízie nula, ktorý niesol jednoduché a silné posolstvo. Verejnosť mohla električku vidieť jazdiť a dozvedieť sa tak o Vízii Nula v Bratislave a tiež Košiciach.
Vizuál
Originálny vizuál v identite projektu Vízia Nula
Posolstvo
Jednoduché a silné posolstvo
Dosah
Električka jazdila po celej Bratislave a Košiciach