BECEP je samostatné oddelenie, ktoré patrí do pôsobnosti Ministerstva dopravy a výstavby SR. Plní úlohu národného koordinátora pre zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky v SR. V rámci šírenia osvety ohľadom bezpečnosti cestnej premávky začína BECEP vzdelávanie verejnosti už od útleho veku. V minulosti išlo napríklad o prezentácie v škôlkach vedené maskotom Zajkom Becepáčikom. Takýmto spôsobom však bolo veľmi zložité šíriť posolstvo BECEPu masovo. Preto prišli s nápadom vytvoriť pracovný zošit pre základné školy, zameraný na dopravnú výchovu.
Ako tvorcu kreatívneho riešenia si BECEP vybral Nakazu. Dostali sme teda neľahkú úlohu, vytvoriť funkčný pracovný zošit pre deti vo veku, kedy ich len tak niečo nezaujme. Ako prvé sme vytvorili ilustrovanú podobu Zajka Becepáčika a dali mu tak hravejší vzhľad. Ten sprevádzal deti počas plnenia úloh v celom pracovnom zošite. Tou najväčšou výzvou bola tvorba takých úloh, ktoré deti nebudú nudiť. Po množstvách brainstormingov sme nakoniec zostavili 22 zábavných úloh ako tajničky, osemsmerovky, hádanie rozdielov, bludiská a iných logických úloh. Vďaka ich splneniu hravou formou sa deti ľahko naučia základy dopravnej výchovy.
Pracovný zošit s našimi vlastnými ilustráciami a logickými úlohami bol po dokončení distribuovaný medzi deti do škôl po celom Slovensku.
Ilustrácie
Vlastné ilustrácie vrátane maskota zajka Becepáčika
Úlohy
Tvorba všetkých logických úloh pre deti v našej agentúre
Dosah
Zošit bol distribuovaný do základných škôl na Slovensku
Po spokojnosti s prvým pracovným zošitom nás BECEP po rokoch opäť oslovil s rovnakou požiadavkou. V tomto prípade však išlo o rozšírenie pracovných zošitov pre 2. stupeň základných škôl a tiež stredné školy. To prinieslo nové výzvy v prístupe k úlohám a aj samotným dizajnom, vzhľadom na vyšší vek žiakov, ktorý hraničí až s dospelosťou.
Od BECEP-u sme samozrejme dostali určené témy, ktoré by mali zošity obsahovať, avšak samotné úlohy sme opäť vymýšľali my v agentúre. V prípade zošitu pre 2. stupeň ZŠ išlo primárne o pripomenutie základov dopravnej výchovy, s ktorými sa deti mohli stretnúť už pri prvom zošite. Okrem toho boli zakomponované aj úlohy napr. ohľadom modernej mikromobility, s ktorou sa deti denne stretávajú. Nakoľko ide ešte o nie tak staré deti, množstvo úloh bolo navrhnutých “hravou formou”. Tomu bol prispôsobený aj dizajn, ktorý ostal ako v prvom zošite vo forme flat ilustrácií, tentoraz však detailnejších. Pri tvorbe sme brali ohľad aj na vek detí a tým boli prispôsobené napr. aj postavy v ilustráciách. Veľkou zmenou prešiel aj Zajko Becepáčik, ktorý sa v tomto zošite už volá Zajo Becepáčik a trochu nám aj zostarol. 🙂
K tvorbe pracovného zošitu pre stredné školy sme pristupovali úplne inak. Nakoľko ho budú používať takmer dospelí žiaci, úlohy tento krát neboli tak hravé a otázky ťažšie. Veľká časť úloh je vypracovaná vo forme kvízov a krúžkovacích odpovedí. Okrem úplných základov sme zakomponovali aj úlohy, ktoré môžeme nájsť aj v testoch na vodičský preukaz, keďže títo žiaci už môžu riadiť malé motorky či v neskorších ročníkoch aj autá. V prípade dizajnu sme aj teraz zvolili ilustrácie, ale neutrálnou formou skečov umiestnených v zošite na útržkoch papiera.
Pracovný zošit s našimi vlastnými ilustráciami a úlohami bol po dokončení distribuovaný medzi deti do škôl po celom Slovensku.
Po čase nás BECEP oslovil opäť, tentokrát mali záujem o návrh polepu električky pre nový európsky projekt Vízia nula (Vision Zero). Víziou tohto projektu je znížiť počet úmrtí a ťažkých zranení na cestách o 50% do roku 2030 a na 0 do roku 2050. O tejto vízii však málokto vie, preto bolo potrebné rozšíriť túto informáciu na verejnosti. BECEP sa rozhodol pre celopolep električky a taktiež nálepky veľkého formátu, ktoré budú použité na električkách bez možnosti umiestnenia celopolepu.
Po spoločnom briefingu s BECEPom sme vytvorili 2 návrhy. Jeden bol založený na heslách a #hashtagoch. Druhý a napokon aj víťazný vychádzal z loga Vízie nula, ktoré má v sebe zakomponované farby semaforu. Navrhli sme teda originálny polep, na ktorom električka znázorňovala jeden veľký semafor. V červenej farbe sa nachádzala informácia o aktuálnom počte úmrtí na cestách, v oranžovej 50 % a v zelenej, ktorá znázorňovala cieľ, to bolo 0 úmrtí do roku 2050.
Vytvorili sme originálny vizuál v identite Vízie nula, ktorý niesol jednoduché a silné posolstvo. Verejnosť mohla električku vidieť jazdiť a dozvedieť sa tak o Vízii Nula v Bratislave a tiež Košiciach.
Vizuál
Originálny vizuál v identite projektu Vízia Nula
Posolstvo
Jednoduché a silné posolstvo
Dosah
Električka jazdila po celej Bratislave a Košiciach