Scroll Top
Vajanského nábrežie 5
Case study

BECEP.

Osvetová kampaň

Podieľ našich prác
0
%
Social media
0
%
Produkcia
0
%
Postprodukcia
0
%
Performance
365 dňová osvetová kampaň
Výzva

Náš dlhoročný klient BECEP (oddelenie Ministerstva dopravy Slovenskej republiky) potreboval po dlhej dobe vytvoriť osvetovú kampaň na Slovensku, ktorá mala komunikovať 4 dôležité rámcové témy počas 1 roka.

Kampaň mala prebiehať prostredníctvom videí, správy sociálnych sietí, blogov, natívnej reklamy a rádio spotov. Rozhodli sa teda spustiť verejné obstarávanie, do ktorého sme sa zapojili. Zadanie “súťaže” znelo jasne: Vytvoriť scenár pre 1. rámcovú tému: Alkohol za volantom.

Rámcové témy:

  • Alkohol za volantom
  • Bezpečný odstup od cyklistov a chodcov
  • E-kolobežky a mikromobilita
  • Agresivita za volantom
Riešenie

Keďže čítate túto case study, je jasné, že sa nám verejné obstarávanie podarilo s našim scenárom vyhrať.

Mohla sa teda začať príprava a tou máme na mysli stratégiu a kreatívny koncept, v ktorom sme navrhli celé smerovanie kampane pre všetky 4 rámcové témy a tiež vizuál, v ktorom by sa mala kampaň niesť počas celého roka. Rozhodli sme sa vsadiť na emócie, preto sme pri obsahu, ktorý rozoberal negatívnu tému zvolili čiernobiele fotografie s veľkým textom a kontrastnou červenou farbou. Naopak pri pozitívnom obsahu, ktorý mal za úlohu hlavne vzdelávať boli fotografie farebné so zeleným textom, čo je aj farba BECEP-u. Do každého vizuálu sme kreatívnym spôsobom implementovali aj logo, ktoré nenápadne vychádza z bieleho rámčeku, vďaka čomu si ľudia náš obsah nikdy nepomýlia s niekým iným.

Pre videá, ktoré boli kľúčovým vizuálom sme vymysleli koncept, na ktorom chýbajú hlavné postavy a iba o nich hovoríme. Prečo na obraze nie sú? Pretože sa napr. stali obeťou vodiča pod vplyvom alkoholu alebo spôsobili vážnu dopravnú nehodu, za ktorú teraz nesú následky a podobne. Na tieto videá boli naviazané aj rádio spoty, ktoré odzrkadľovali ich obsah. Voice overy do videí a rádio spoty nám pomohol nahrať náš, už starý známy Peter Bažík, ktorý svojim hlasom vždy vedel vystihnúť atmosféru aktuálneho videa alebo rádio spotu.

Okrem videí a rádio spotov sme podľa vopred navhrnutých content kalendárov vytvárali a publikovali príspevky na Facebooku, Instagrame a YouTube, kde sme pretvárali „klasické“ príspevky na krátke formy animácie pre YT Shorts. Každý mesiac sme písali aj blogové články, ktoré sme uverejňovali na stránke BECEP-u a vytvárali sme aj natívnu reklamu, ktorú sme umiestňovali napr. na motoristické stránky alebo také, na ktorých sa nachádzala aktuálna cieľová skupina.

Každá rámcová téma trvala 3 mesiace, preto sme obsah rozdelili tak, že 1. mesiac mal za úlohu zaujať a rozšíriť povedomie o probléme, niekedy aj kontroverznými témami. 2. mesiac sme problém riešili a ukazovali jeho následky. 3. mesiac sme sa venovali vzdelávaniu a prevencii.

Vďaka tomu sme si v prvej fáze každej rámcovej témy vždy získali veľké publikum. Ľudia sa zapájali do ankiet, odpovedali na naše otázky, riešili problémy. Niektorý až príliš a keďže našou úlohou bolo aj zastrešenie customer care, občas sme ich museli korigovať. 😉 

Množstvo príspevkov dosiahlo stovky komentárov a reakcií, a to hlavne na Facebooku. Môžete sa pýtať, prečo sme riešili aj kontroverzné témy, a teda očakávali (a aj chceli) negatívne komentáre. Pretože práve takých ľudí, nevedomých alebo nepoučiteľných sme neskôr potrebovali zasiahnuť ďalšími štádiami kampane, aby sme im ukázali následky a tiež ich vzdelali ohľadom problému a riešení/správaní.

Výsledky

Klient bol spokojný s návrhom kampane od súťaže, po kreatívny koncept až samotné vizuály a obsah, ktorý sa im veľmi páčil a stotožňujú sa s ním. Pozrite si nižšie výsledky tejto 1 rok trvajúcej osvetovej kampane.

Výsledky a ukážka 1. rámcovej témy - Alkohol za volantom

Cez 330 tisíc

oslovených ľudí

Takmer 80 tisíc

zhliadnutí videí

Získali sme 4 545

reakcií/likov

napísali nám 942

komentárov
Video - Kľúčový vizuál
Rádio spoty

Pre BECEP sme vytvorili 3 rádio spoty, ktoré nám nahovoril Peter Bažík. Najdlhší spot je viazaný priamo na video. Ďalšie 2 sú kratšie a všeobecnejšie, aby sa dali použiť aj počas iných období, ako len cez Vianoce.

Zo zákulisia produkcie kľúčových vizuálov
Výsledky a ukážka 2. rámcovej témy - Bezpečný odstup

Cez 380 tisíc

oslovených ľudí

Vyše 83 tisíc

zhliadnutí videí

Získali sme 4 076

reakcií/likov

napísali nám 1 374

komentárov
Video - Kľúčový vizuál
Rádio spoty
Výsledky a ukážka 3. rámcovej témy - Mikromobilita

Takmer 490 tisíc

oslovených ľudí

Vyše 77 tisíc

zhliadnutí videí

Získali sme 4 659

reakcií/likov

napísali nám 882

komentárov
Video - Kľúčový vizuál
Rádio spoty
Výsledky a ukážka 4. rámcovej témy - Agresivita v cestnej premávke

Takmer 290 tisíc

oslovených ľudí

Vyše 64 tisíc

zhliadnutí videí

Získali sme 10 022

reakcií/likov

napísali nám 1 547

komentárov
Video - Kľúčový vizuál
Rádio spoty
ozvite sa
ozvite sa

Gallayova 1
 841 02, Bratislava

© NAKAZA 2023