2 min čítania

3 marketingové nástroje budúcnosti, ktoré sú už dnes realitou

marketingové nástroje

Niektoré marketingové nástroje by nám ešte pred pár rokmi prišli ako zo sci-fi filmu – roboti, ktorí vám dokážu zarezervovať let cez Messenger, nahrávanie obrazoviek zákazníkov alebo nástroj v ktorom sa stanete profesionálnym grafikom za pár minút. Čo z toho už je dnes realitou? Všetko!

Sú tu dokonca už pár rokov, no málokto o nich vie.

Technologický vývoj nám proste každým dňom prináša nové možnosti ako nám uľahčiť prácu.

Poďme sa teda pozrieť na tri veľmi užitočné nástroje, bez ktorých si to v budúcnosti ani nebudete vedieť predstaviť.

 1. Chatbot

Chatboti sú na svete už pár rokov. Od prvých botov s ktorými ste dokázali viesť nekonečnú konverzáciu “o ničom”, sa však umelá inteligencia posunula rapídne vpred.

Chatboti teraz slúžia ako plnohodnotné rozšírenie stránky alebo vloženie do chatových platforiem ako napríklad Messenger, ktoré vám môže výrazne zlepšiť vašu zákaznícku podporu.

Základný chatbot vie na vašej stránke v reálnom čase odpovedať na  jednoduché otázky vašich zákazníkov ohľadom otváracích hodín, spôsoboch platby a doručenia alebo ďalších často kladených otázok.

Komplexnejší chatboti vás dokážu dokonca previesť celým procesom objednávky, zarezervovať miesto v reštaurácii či odporučiť vám produkty vo vami vybranom cenovom rozsahu.

 2. Nahrávanie obrazoviek vašich zákazníkov

Áno, správne. Ak ste o tomto nástroji ešte nepočuli, prichádzate o veľké množstvo užitočných dát, ktoré využíva pravdepodobne už aj vaša konkurencia.

Nahrávanie prebieha čisto anonymne, takže z právneho hľadiska sa nemáte čoho obávať.

Čo však získate, je reálne správanie zákazníka na vašom webe. Takto môžete vidieť, čo mohlo vášho zákazníka odradiť od dokončenia objednávky alebo nad ktorými časťami stránky strávil najviac času. Najznámejšími nástrojmi na nahrávanie obrazoviek a skúmanie tkz. “horúcich máp” sú Smartlook a Hotjar.

Ak by ste sa chceli dozvedieť o týchto nástrojoch viac, venovali sme sa im v našom článku, ako analyzovať stránku.

 3. Canva

Canva je jednoduchý online nástroj na vytváranie grafiky pre vaše príspevky na sociálnych médiách, prezentácií, tlačovín či dokumentov.

Ovládanie zvládne aj laik a v priebehú pár minút dokážete pomocou šablón vytvoriť pekné bannery, plagáty, letáky, či príspevky na váš sociálny profil.

Jednoducho stačí vybrať šablónu, ktorá sa vám páči, pridať obrázok z Canva fotobanky alebo nahrať vlastný. Potom už len zostáva upraviť text podľa svojich potrieb a voilà, váš dizajn je na svete.

Canva síce nenahradí profesionálny grafický softvér, ale dokáže byť veľkým pomocníkom pre ľudí, ktorí s grafickým dizajnom nemajú dostatočné skills.

Často ju využívajú aj samotní grafici, keď práve nemajú prístup k svojmu pracovnému počítaču.

Zaujíma vás, čo všetko dokážete v Canve vytvoriť? Celý zoznam dostupných šablón nájdete na tomto odkaze.

Poznáte aj vy užitočné marketingové nástroje, o ktorých si myslíte, že by mal poznať každý a ja som ich v článku nespomenul? Podeľte sa o ne v komentároch a napíšte v skratke, načo ich využívate.

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂
Komentáre
Zdieľať
Lukáš Mikulský, Art Director

Bolo to už na základnej škole, kedy ma začala fascinovať počítačová ale i ručne kreslená animácia. Mojim prvým míľnikom bolo úspešné ukončenie Strednej umeleckej školy scénického výtvarníctva v Bratislave v odbore Animácia, kde som sa okrem animácie začal vo vlastnom záujme venovať video game dizajnu a 2D grafike. Po dlhšej prestávke od animácie sa moja vášeň vrátila v podobe motion dizajnu, vďaka čomu som nadobudol skúsenosti aj v strihu a úprave videa. Dnes som komplexný grafik a ak zrovna nemám svoj deň, na nohy ma vždy postaví dobrá muzika.

Zanechajte komentár