Veľké spoločnosti a ich boj proti COVID-19

V ťažkom období sa väčšina prevádzok a firiem musí prispôsobiť momentálnej situácii, aby prežila. Pozrime sa na to, aké opatrenia a gestá spravili celosvetové firmy.
Opatrenia firiem v čase karantény
Spoločnosť Google založila fond COVID-19, ktorý umožňuje všetkým dočasným zamestnancom a predajcom na celom svete čerpať platenú práceneschopnosť. Túto možnosť môžu využiť, ak majú príznaky ochorenia COVID-19, alebo ak nemôžu pracovať, pretože sú v karanténe. Do 1. júla 2020 taktiež sprístupnili všetkým zákazníkom G-suite službu video konferencií Hangouts Meet.
Adobe
Spoločnosť, ktorú poznáme predovšetkým vďaka programu Photoshop, poskytuje vysokoškolským a inštitucionálnym zákazníkom svojich aplikácií Creative Cloud možnosť požiadať o dočasný prístup „doma“ pre svojich študentov a pedagógov. Táto možnosť je dostupná do 31. mája 2020 bez ďalších nákladov a je k dispozícii na celom svete.
McDonald’s
Spoločnosť McDonald’s uviedla, že bude pokrývať práceneschopnosť pre všetkých zamestnancov, ktorí sú požiadaní o karanténu na dva týždne.
Disney
Raj pre deti uzavrel svoje parky a plavby v reakcii na koronavírus. Sľúbili, že budú aj počas uzatvorenia naďalej platiť svojim zamestnancom a taktiež poskytnú náhradu všetkým tým, ktorí plánovali návštevu.
Apple
Apple teraz ponúka svojim maloobchodným pracovníkom neobmedzenú platenú práceneschopnosť pre každého, kto má koronavírusové symptómy.
Microsoft
Microsoft oznámil, že budú naďalej platiť hodinovým pracovníkom, ktorí podporujú ich kampus.
Veľa firiem muselo prepustiť svojich zamestnancov, no niektoré museli naopak začať najímať veľa nových. A to hlavne kvôli veľkému dopytu online nákupov, čo sa najviac dotklo potravinových reťazcov:

Spoločnosť Walmart plánuje najať 150 000 pracovníkov kvôli potravinám.
Spoločnosť Amazon plánuje najať 100 000 ľudí v doručovacej sieti.
Spoločnosť Pepsi plánuje najať 6 000 zamestnancov a zvyšuje výhody pre tých stálych ako odmenu za to, že ich zamestnanci vykonávajú dôležitú prácu v momentálnej situácii.
Spoločnosť Domino’s plánuje najať 10 000 zamestnancov pre vysoký dopyt jedla.
Spoločnosť Pizza Hut najíma viac, ako 30 000 zamestnancov a jej noví vodiči môžu začať pracovať už za päť hodín po podpísaní zmluvy.
Opatrenia sociálnych sietí proti šíreniu dezinformácií

Spoločnosť Instagram topuje odkazy na spoľahlivé zdroje o zdraví a zakazuje tiež akékoľvek príspevky v aplikácii súvisiace s vírusom, ktoré nepochádzajú z renomovaných zdrojov.
Twitter taktiež odstraňuje konšpiračné tweety o korone a upozorňujú značky, aby boli citlivé pri komunikácii v tomto období.
Apple
Spoločnosť Apple obmedzuje šírenie dezinformácií aktívnym odstraňovaním aplikácií, ktoré nepochádzajú od oficiálnych zdravotníckych organizácií a vlád. Taktiež zatvorili svoje obchody.
Darujú 15 miliónov $ na podporu.
Google zabraňuje zobrazeniu akýchkoľvek dezinformačných aplikácií v Obchode Play.
V spolupráci s vládou USA plánuje spustiť webovú stránku, ktorá ponúka rozsiahle informácie o chorobe a miestnych zdravotných zdrojoch.
Darujú 7,5 miliónov $ do fondu pre WHO.
Aké opatrenia ste spravili alebo plánujete urobiť s vašou firmou vy? 😷