3 min čítania

Nakaza v čase koronakrízy

Nikto nič a zrazu, zákazníci a klienti sú fuč. Ako nevinne to začalo. Váhanie, či si dať rúško alebo nie, aby sme nevyzerali divne. Veď tak to robia akurát tak v Japonsku. Nikto ešte poriadne netušil, ako nás tu bude nejaký COVID terorizovať.

Keď sme ešte len na začiatku Marca išli do mekáča na obed, šéf Lukáš navrhol, nech si vezmeme rúška, pretože vraj situácia už začína byť vážna. Celú cestu sa na nás ľudia pozerali ako na prízrak, či sme sa náhodou nezbláznili. Načo sú nám rúška? Čo sme chorí?
A potom to prišlo. Zákaz vychádzania bez rúška. Vtedy to pre nás bolo ešte ako tak veselé. Veď kto by predsa nechcel pracovať z domu?

Pekne sme sa zohrali. Ráno vstať, obliecť sa a naladiť sa, ako by sme išli normálne do práce, prípadne sa naraňajkovali a pekne sadnúť za počítač. Dali sme si ranný call a šup pracovať. Na obed sme mali ďalší call (áno, cez ZOOM) aby sme mali pocit, že sme spolu na obede ako v obyčajné dni a oddýchli si od práce. Potom sme v práci pokračovali až do 17stej. Bolo to pre nás zaujímavé a zároveň nové. Necítili sme zatiaľ žiadnu veľkú ujmu. No a vtedy to prišlo. Čo ďalej?

Naše najťažšie obdobie. Postupne sa niektorí klienti ozvali s tým, že chcú pozastaviť kampane či správu sociálnych sietí. Aj nás sa to samozrejme dotklo a museli sme dobre popremýšľať nad tým, ako optimalizovať a utržiť čo najmenšiu stratu. Či už tú ľudskú alebo finančnú. Treba sa pripraviť na všetko. Najnepríjemnejšia pre nás bola rozlúčka s dobrým kolegom. Ťažká doba potrebuje ťažké riešenia, a to rýchlo.

Chvíľu bolo ticho. No netrvalo dlho, kým sme znova nabehli do firmy s novými nápadmi a riešeniami. Prvé veľké opatrenie bolo to, ako sa zariadiť vo firme počas korony. Dohoda bola takáto. Ráno sa stretneme pred budovou a jeden z nás v gumených rukaviciach odomkne a pootvára. Postupne si čakajúc na chodbe poumývame ruky, odmeriame teplotu a potom budeme celý deň sedieť v rúšku za počítačom. Pravidelne vetrať, pred odchodom dezinfikovať pracovný stol a všetky dotykové plochy. Nieje to najpohodlnejšie. Každý by si najradšej tú škrtiacu príšeru dal dole, spálil ju v kruhu so sviečkami uloženými do pentagramu a zhlboka sa nadýchol, ale musíme to prežiť. Podaktorí sme aj variť začali. Pekné sci-fi, že?

V kancelárii sme začali opäť vo veľkom brainstormovať. Spoločne. Za jedným stolom. A to práve po požiadaní o prerušenie spolupráce s jedným naším dodávateľom (kvôli optimalizácii nákladov), to prišlo. Vnukli nám perfektný nápad. Venovali nám totíž to svoje služby na 3 mesiace zadarmo. Je to hodnota stoviek až tisíciek eur. Práve preto sme sa rozhodli priložiť ruku k dielu. Rozhodli sme sa darovať naše služby v hodnote 3000 € firmám, ktoré to najviac budú potrebovať. Ako? O tom sa dozviete už v najbližších dňoch na našich sociálnych sieťach.

Zostaňte zdraví a pomáhajte svojmu okoliu aj vy tak, ako to len pôjde. #NOVYSTART

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂

Komentáre
Zdieľať
Adam Sadloň

Zanechajte komentár