3 min čítania

Influenceri a značky

Influencer marketing nebol nikdy populárnejší. Toto úspešné partnerstvo, je tak neodolateľné, že takmer každá značka začlenila do svojej širšej marketingovej stratégie prinajmenšom určitú úroveň angažovanosti influencerov.

Keďže dôvera spotrebiteľov v značky všeobecne klesla, najmä pokiaľ ide o reklamu. Názory našich kolegov, priateľov a rodinných príslušníkov sa stali dôležitejšími faktormi v rozhodovacom procese. To je dôvod, prečo sa influenceri stali obzvlášť užitočnými pre značky – pomáhajú im budovať dôveru.

Ak budú značky aj naďalej hlavným ovplyvňovateľom, výsledný obsah bude neautentický a bude vyzerať ako reklama. Publikum sa rýchlo nasýti a dôvera v influencerov sa zníži. Podpora inovatívnej spolupráce musí byť východiskom pre zmenu. Vzhľadom na tieto faktory by si značky mali uvedomiť, že kladenie väčšieho dôrazu na kvalitu, vzťah a obsah – pripraví pôdu pre budovanie dôvery.

Budovanie dôvery

V prvom rade by sa značky a influenceri mali vyvarovať situáciám, ktoré môžu ohroziť ich vzťah. Mnohí z oboch strán vzťahu budú mať hororové príbehy o neplatení, nedoručení dohodnutých KPIs, alebo ešte horšie – jedna strana hovorí niečo, čo úplne odporuje zavedeným zásadám tej druhej.

Rovnako ako každý iný obchodný vzťah, kľúčom je vzájomná úcta a jasné parametre. Ešte nie sme v tom bode, ktorý obmedzuje, ako dobre sa dá preukázať hodnota týchto vzťahov.

Mnoho značiek stále vníma vzťahy s influencermi ako položku kontrolného zoznamu a nie niečo, čo si vyžaduje značné množstvo času a pozornosti.  Jednoducho odosielanie bezplatných produktov výmenou za ich čas, pripomína stratégiu sociálnych médií z uplynulých rokov, ktorá už nie je dosť dobrá. Obidve strany by mali venovať značnú pozornosť podpore dlhodobého a prospešného vzťahu.

Minulý rok inšpiratívna kampaň Dobrý anjel preukázala svoju účinnosť tým, že vďaka známym osobnostiam ako Tatiana Žideková alebo Silvia Križanová vyzvali verejnosť, aby vymenili follow za foLOVE na Instagrame a like za LIFE na Facebooku. Vďaka tejto spolupráci kampaň bola schopná odkomunikovať message cez vhodné subjekty a vygenerovať tisíce likov, čo ilustruje, ako môžu značky a influenceri spolupracovať na doplnení svojich dlhodobých cieľov. [Zdroj]

Výber správneho subjektu

Značky a influenceri by sa mali navzájom vnímať ako tvoriví partneri v oblasti spolupráce. Pre značky musí byť výber influencera založený na viac ako len číslach sledovateľov. Nejde o to ísť po najväčšom a najobľúbenejšom názve na Instagrame. Namiesto toho treba identifikovať tú správnu skupinu talentov, ktorá rozpovie váš príbeh a uvedie vaše výrobky na trh tým najautentickejším spôsobom.

Okrem budovania dlhotrvajúcich pozitívnych vzťahov, ktoré môžu rásť a rozvíjať sa, majú značky aj influenceri zodpovednosť voči spotrebiteľom. Mali by byť čestní a transparentní v súvislosti s prácou, ktorú spoločne vykonávajú. Môžu to dosiahnuť spoluvytváraním autentického, pútavého obsahu, ktorý odzrkadľuje túžby ich divákov. Pomôžu aj správne hashtagy – #sponzorovanareklama, #platenaspolupraca – keď sú príspevky sponzorované. Taktiež v popisoch príspevkov a videí viditeľne označovať a zviditeľniť platený obsah. Toto je jediný spôsob, ako udržať dôveru medzi influencerom a publikom.

Úlohy agentúry

V súčasnosti väčšina agentúr spolupracuje s vplyvnými subjektmi tak, že im poskytuje stručný prehľad o značkách vrátane celkovej stratégie kreatívnej kampane, platformy sociálnych médií, informácií o produktoch, ako by sa obsah mal poskytovať (dĺžka videa, vzorové snímky atď.). Tieto kroky chránia značku pred skreslením a sú zvyčajne potrebné na to, aby inšpirovali vysoko kvalitnú prácu od influenerov a doručili message k správnemu publiku.

Väčšina influencerov nie sú tvorivými manažérmi. Samozrejme sú kreatívni, ale vo všeobecnosti im chýbajú skúsenosti na to, aby vytiahli konceptuálnu, strategickú prácu do množstva času, ktorý väčšina agentúr poskytuje.

Okrem iného agentúry by mali poskytovať influencerom flexibilitu vlastného a jedinečného obsahu.

Sú všetci influenceri tvorcovia? Rozhodne nie. Ale dobrý vplyvný marketingový stratég by mal využiť tie vzácne, bezchybné šperky pre možnosť realizovať skutočne nezabudnuteľné a zmysluplné kampane.

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂

Komentáre
Zdieľať
Dominika

Zanechajte komentár