Komentáre
Zdieľať
Príbeh
Online kampane

Keď sa povie: "to je VOONO", myslí sa tým prírodné farbenie vlasov hennou. Označenie prírodné v tomto prípade nie je zavádzajúce (ako také nálepky BIO - tým už ľudia prestávajú veriť). Tieto farby sú vyrobené čisto z rastlín. Tou najhlavnejšou, ktorá je obsiahnutá v každej jednej, je práve Henna (Lawsonia inermis).

VOONO má jednú obrovskú konkurenčnú výhodu - tieto farby neobsahujú žiadne syntetické farbiace a konzervačné látky, parfumy ani žiadne agresívne zložky ako sú amoniak a peroxidy. Je to teda dobrý produkt a to je základným predpokladom dosiahnutia úspechu.

S touto značkou vlasovej kozmetiky prišla na trh mladá, ambiciózna Češka, ktorá dokázala vybudovať fungujúcu a prosperujúcu firmu sama. Je nesmierne pracovitá a šikovná, no jeden nikdy nedokáže zastrešiť všetko, čo pri podnikaní treba. Ona sama musí hlavne veľa cestovať, a tak skutočne nemá čas riešiť všetko až po reklamy na Facebooku.

Rozhodla sa teda najať si marketérov, ktorí by ju odľahčili v oblasti propagácie. Našťastie narazila na nášho skvelého sales managera z Čiech, ktorý nás hneď zoznámil. Dohodli sme sa na postupnom nadväzovaní spolupráce s tým, že začneme s remarketingovou stratégiou pre Českú republiku (aby sme sa oťukali), a potom budeme pokračovať (na základe spokojnosti).

Ako prvé sme sa zamerali na remarketingovú kampaň, pretože v tej dobe už Voono.cz malo veľkú zákaznícku základňu. Bolo teda na čase sa zamerať práve na uživateľov, ktorí už značku poznajú a vytvoriť pevný základ pre ďalšie marketingové aktivity. Ďalším dôležitým krokom bolo efektívne nastaviť dynamický remarketing, teda kampane, ktoré sa zameriavajú na uživateľov, ktorí navštívili konkrétny produkt. Teda sme vedeli, že sú pripravený nakupovať.

Predpokladali sme však, že nie je možné sa zameriavať donekonečna na aktuálnych zákazníkov, preto sme pripravili stratégiu pre rast povedomia o značke, teda Brand awareness kampaň. Vďaka tomu sme prilákali nových zákazníkov a za mesiac október sme dosiahli návratnosť 11,05 násobku investícií do propagácie na sociálnych sieťach.

Počas našich aktivít pre Voono sme tiež zistili, že celkovo obsah pridávaný na FB je veľmi úspešný u uživateľov z predajného hľadiska. Zamerali sme sa preto plnou silou na príspevky a predovšetkým na ich propagáciu. Dosiahli sme dlhodobý priemer návratnosti 20,7 násobku investícií.

S rastúcim povedomím o značke a povedomím o produktoch boli kampane vo vyhľadávacej sieti nevyhnutnou súčasťou našich aktivít pre Voono. Klientka sa nám zdôverila, že jej v minulosti kampane na Google Ads nikdy nefungovali a to by sme neboli my, keby sme túto výzvu neprijali. Po mesiacoch optimalizácií a nastavovaní sme dosiahli návratnosť 10,20 násobku investícií na účte Google Ads.
Ciele

Naším primárnym cieľom bolo správne nastaviť remarketing  pre Českú republiku a priniesť čo najlepšie výsledky z pohľadu efektivity a návratnosti investícií.

Výsledky

Už po 20 dňoch priniesla remarketingová kampaň nákupy v hodnote až desiatok tisíc CZK”.

MARKETINGOVÉ KANÁLY Facebook, Google Ads