3 min čítania

Ako funguje spolupráca medzi agentúrou a klientom?

Máte fungujúci biznis, no nedosahujete také výsledky aké by ste chceli? Začínate podnikať a potrebujete sa zviditeľniť? Rozmýšľate nad tým, ako to celé zastrešiť no stále neviete nájsť tu správnu cestu?

Všetky tieto aspekty vás môžu priviesť k osloveniu marketingovej agentúry.

No vy pravdepodobne stále váhate, pretože neviete čo od takej spolupráce očakávať. Všakže 🙂

via GIPHY

1. Oslovenie

Napokon ste sa predsa len rozhodli, že napíšete pár mailov a agentúry oslovíte. Akú spätnú väzbu môžete očakávať?

Nakaza s klientom komunikujeme takým jazykom, aby tomu porozumel aj “obyčajný človek”. Nebojte sa preto, že odpovedi rozumieť nebudete. Debata nie je odborná, ale vecná.

Po prvých vymenených e-mailoch si podľa možnosti dohodneme osobné stretnutie.

Možno si položíte otázku: ,,Prečo by som mal chodiť do agentúry na stretnutie?”
Prvý dojem a osobný kontakt je veľmi dôležitý. Už tu sa môže ukázať, či bude mať naša spolupráca zmysel a či si ako ľudia “sadneme”. Zároveň si vypočujeme vašu víziu, nastavíme spoločné ciele a určíme si klúčové priority pre našu spoluprácu.

Klient musí svojej agentúre dôverovať, inak hrozí zbytočné nedorozumenie.

Sme si sympatickí, máme rovnakú krvnú skupinu, dohodli sme sa na spolupráci. Čo nasleduje potom?

2. Analýza

Analýzy vytvárame za účelom spoznania klientovho podnikania, jeho silných a slabých stránok, spoznania konkurencie, zistenie kľúčových slov a špecifikácie cieľovej skupiny, ktorú chceme osloviť či zaujať. Analýzy následne ukážu, či má projekt potenciál a spolupráca zmysel.

Následne, po spracovaní všetkých analýz a podkladov, odprezentujeme výsledky klientovi.

3. Stratégia

Analýza je za nami, projekt má zmysel a ukázal dobrý potenciál na našom trhu. Čo ďalej?
Stratégia. Tá ma za úlohu určiť, aké posolstvo doručíme vašej cieľovej skupine, kde s ňou vaši zákazníci prídu do kontaktu a ako veľká by mala byť vaša investícia, aby ste dosiahli požadované cieľe.

Samozrejme, po vytvorení strategického plánu sa opätovne s klientom stretávame pri prezentácií. Tá je však oveľa zábavnejšia, ako prezentácia analýz. Stratégia je o kreativite, výnimočnosti a “crazy” nápadoch, ktoré sú môžu byť až tak šialené, až sa napokon stanú skutočnými a kampaň zaznamená obrovský úspech :).

Pravdaže, nie každý produkt alebo služba môže byť “crazy”. Radi vytvárame aj konzervatívne a zmysluplné stratégie, ktoré majú peknú myšlienku a dávajú zmysel. Dôležité je to, čo chce vaša cieľová skupina.

4. Produkcia

Predposledný krok k úspešnému spusteniu projektu. Pri produkcii prechádzame už ku konkrétnej tvorbe vizuálov, videí, logodizajnov či nahrávaniu rádiovych spotov.

Naši kreatívci maju jasnú úlohu. Vytvoriť z ničoho, niečo. No nie len také hocijaké. Má to byť originálne, chytlavé, ľahko zapamätateľné a samozrejme – pekné.

Samotnú produkciu môžeme považovať za najnákladnejšiu službu agentúry. Analýzy, stratégie, konzultácie. Všetky tieto činnosti so sebou prinášajú minimum finančných nákladov. Tu sa zameriavama v prvom rade na overené informácie, naštudované témy a šikovných ľudí, ktorý rozumejú značkám a vedia sa vcítiť do roly zákaznika.

V čom je produkcia iná? Na to, aby ste vizuál pripravili tak kvalitne, že vystúpi z toho obrovského množstva obsahu, ktorý sa denne produkuje, musí stáť naozaj za to.

Ak je našou úlohou pripraviť brand video pre realitnú kanceláriu, vieme že potrebujeme kvalitné produkčné vybavenie (kamera, svetlá, stabilizátory), hercov a komparzistov a 4 produkčné dni a týždeň na postprodukciu (strih, farbenie videa, zvukové efekty). Výsledok bude úžasný, no bude to makačka.

Samozhrejme, nie každý klient potrebuje kampaň takýchto rozmerov. Niekedy stačí pekná fotka s dobrým textom a hotovo. Väčšinou sú to však “jednorázovky” a logicky je ich produkčná tvorba jednoduchšia a aj finančne oveľa menej náročná.

5. Spustenie projektu

Všetky kroky máme za sebou, kreatíva vyšla na 1dničku a preto môžeme spoločne odštartovať váš projekt.

Teraz už len zostáva na vás, či sa spoločne dohodneme na dlhodobej spolupráci. Môžeme sa starať buď to o vaše kampane, sociálne siete, content marketing alebo rovno o všetky spomínané činnosti.

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂

Komentáre
Zdieľať
Dominika

Zanechajte komentár