Scroll Top
Vajanského nábrežie 5

Aká je najlepšia reklama na Facebooku?

Všade je dnes počuť o tomto modrom gigantovi vďaka jeho poslednému “škandálu”. A prečo uvádzam škandál v úvodzovkách?

Personalizované reklamy sú v online už viac ako 15 rokov. To, čo sa posledné mesiace rozoberá, nie je už o Cambridge Analytike. Je to o tom, že nám údajne takéto reklamy vadia. Naozaj? Čo ak je to práve tá najlepšia reklama na Facebooku, ktorú tak ostro kritizujú?

Pretože najlepšia reklama = personalizovaná reklama

Nebudem vás zbytočne naťahovať. Na tento článok ste sa dostali, pretože chcete vedieť, aká je najlepšia reklama, ktorá sa dá vytvoriť na Facebooku. Jasné, toto ale nestačí. Prejdime si to detailnejšie.

 

Najlepšia reklama, ak sa teda tak chce nazývať, musí spĺňať niekoľko zásadných faktorov, bez ktorých to jednoducho nejde. Respektíve ide, pokiaľ vás netrápi, že budete musieť do toho vraziť minimálne 10x viac peňazí, aby ste z toho nejaký výsledok vytlačili. To však váš prípad určite nebude. Či? 

 

Personalizovaná reklama je tá reklama, ktorá vám je ušitá na mieru. Podľa vašich záujmov, nákupných preferencií, vášho veku, pohlavia, atď. Množstvo dát, ktoré nám vie Facebook o užívateľoch poskytnúť je na nezaplatenie. Médium, akým je napríklad televízia alebo rádio vám nikdy “nevypľuje” takéto relevantné dáta. Preto som presvedčený, že práve tá najlepšia reklama, aká sa vôbec dá spraviť, je práve na Facebooku.

 

Dáta sú skvelá vec, no je to len jedna polovica úspechu. Môžu nám akurát napovedať informácie o tom, akým smerom by sme sa mali uberať pri tvorbe reklamy. Viete však, čo je druhá polovica zaručeného úspechu? Kreatíva.

 

Aká má byť teda najlepšia reklama na Facebooku okrem toho, že ju budeme personalizovať ľudom na mieru?

1. zaujímavá

Však to viem, to je jasné. Okey, chápem, ale trošku si to predsa len rozoberme. Pod pojmom zaujímavá reklama myslím fakt zaujímavú reklamu. To je aká?

Presne tá, pri ktorej si poviete: “ Čože, haluz, nemyslel som si že…”  alebo “Kámo, toto si videl? Dosť dobré, aj to ako to natočili sa mi páči, nechápem ako to spravili…” Toto sú tie vety, alebo im podobné, ktoré chceme vyvolať u divákov do 3 sekúnd. A možno už do 1 sekundy. Prečo už tak skoro? Pretože Facebook je ultrarýchly. Scrolling all day, all night. Zastavíš sa len pri niečom, čo ťa naozaj zaujíma. Až potom si ochotný tomu venovať viac času.

2. vtipná

To, že väčšina ľudí chodí na Facebook kvôli tomu, aby sa dohodli s kamarátmi kam pôjdu na pivo alebo sa zasmiali nad nejakým príspevkom, je snáď každému jasné. Prečo to teda nevyužiť v náš prospech?

Ľudia sa chcú baviť a zabávať, tak im to ponúknime. Vtipná scénka + reklama na Facebooku poteší každé oko pozorného diváka so štipkou humoru. No pozor! Netreba byť za každých okolností nasilu vtipný.

3. dojemná

Áno, silná emócia, keď sa ti podarí niekoho dojať, nebodaj aj rozplakať. Netvrdím, že sa to dá spraviť pri každom produkte alebo službe. Aj keď si myslím, že kreatíva je presne o tom, aby sa to dokázalo v 99% prípadoch :). Chce to len viac pobrainstormovať. Ako je ale zjavné, väčšina z týchto bodov je o emóciách. Počkať. Všetky body sú emočné. Whaat? Presne tak, je to účel.

Emócie sú najsilnejšou zbraňou v reklame a marketingu, ktoré dokážu aj zdanlivo nemožné. V marketingovom priemysle to platí 2-násobne. Stačí si pozrieť pár vianočných reklám, ktoré nenechajú jedno oko suché.

4. out of box

Nemôžem si pomôcť, ale vždy ma pri tomto pojme napadne značka Old Spice. Každý z vás pozná ich reklamy. Sú extrémne iné a to je na nich také úžasné. Vždy prídu tvorcovia s niečim, čo by nás ani vo sne nenapadlo prepojiť dohromady.

Videli ste už niekedy predtým jazdiť muža na koni, čelom vzad, po pláži a pri tom sa natierať deodorantom? Haha. Ja veru nie. Takáto reklama vás jednoducho donúti rozmýšľať nad celým konceptom. A to je výborný stav, ktorý vám spôsobí pocit, pri ktorom si poviete, že tu reklamu chcete vidieť znova, znova, a znova.

Tešiť sa na reklamu je neobvyklé, no dá sa aj takýto efekt docieliť. No a ktorý markeťák či značka by to nechcela? 

Hotovo. Toto sú pravidlá, ktoré vo všeobecnosti fungujú. Veľké značky to vedia, preto to využívajú vo svoj prospech už desiatky rokov. Otázkou však zostáva. Dokážete vytvoriť niečo podobné aj vy? Ja dúfam, že áno. Ak by ste potrebovali pomôcť s online kampaňou a reklamou na facebooku, ktorá by mala spĺňať vyššie uvedené vlastnosti, sme pripravení.

% Comments (2)

Dobrý den
Chcem preferovať produkty zdravej výživy. Neviem ako mam na Facebooku nastaviť reklamu. Ako n a ma získať ľudí. Chcem zaujímavé a netradičné príspevky. Poraziť konkurenciu. Dakujem

Dobrý deň Petra, napíšte nám prosím email na hello@nakaza.sk , radi vám pomôžeme :). S pozdravom, Lukáš.

Zanechať komentár