4 min čítania

5 kníh, ktoré si musí prečítať každý marketér

Tráviť čas v spoločností ľudí sa kvôli koronavírusu momentálne neodporúča, čo znamená, že sa naše aktivity sústreďujú na činnosti, ktoré môžeme vykonávať v pohodlí domova a za normálnych okolností na ne neostáva veľa času.

Keďže je marec mesiacom kníh, my sme si pre vás pripravili rebríček 5 tipov na skvelé knihy s marketingovou tématikou, ktorými si môžete skrátiť vaše domáce chvíle. Poďme sa teda na ne spoločne pozrieť.

5. Originálni (Adam Grant)

V knihe Originálni sa jej autor Adam Grant venuje výzve zlepšovania sveta a potreby byť originálnym. Kniha je výberom nových víťazných myšlienok a hodnôt, ktoré sú v rozpore so zaužívanými spôsobmi.

Inšpirujte sa od ženy zo spoločnosti Apple, ktorá sa pustila do konfrontácie so Steveom Jobsom z úrovne podriadenej či od miliardárskeho finančného mága, ktorý prepúšťa zamestnancov za to, že ho nekritizujú.

4. Shoe Dog (Phil Knight)

V tejto úprimnej a strhujúcej spomienke do minulosti, zakladateľ a generálny riaditeľ Nike, Phil Knight prvýkrát v histórii zdieľa príbeh prvých dní tejto ikonickej spoločnosti.

Vo veku dvadsaťštyri rokov sa Knight rozhodne, že namiesto práce pre veľkú spoločnosť vytvorí niečo vlastné, nové, dynamické, iné. V knihe sa hovorí veľa o vzťahoch, hodnotách a o vernosti tomu, čo považujete za dôležité. Shoe Dog je skvele napísanou knihou, ktorá vás pohltí príbehom, ale zároveň je to povinné čítanie pre každého podnikateľa.

3. Support (Michal Truban)

Kniha Support je zobrazením cesty Michala Trubana. Približuje ako chlapec z Kysúc dokázal vybudovať najúspešnejšiu medzinárodnú webhostingová firmu na Slovensku.

Michal rozpráva o tom ako príjmal a vyhadzoval svojich prvých zamestnancov, o svojich legendárnych teambuildingoch so striptérkami či o problémoch so štátom a políciou.  V knihe zaujala myšlienka: “Príjmaj pomaly a vyhadzuj rýchlo”. Nájdete v nej rôzne tipy a triky na podnikanie, ktoré si dokážu uplatniť podniky v každom obore.

2. Vplyv (Robert Cialdini)

Táto kniha pochádza od experta v oblasti vplyvu a presvedčovania, ktorý vykonával dlhodobý výskum na ľudoch, a posudzoval ako sa správajú voči marketingovým trikom. Obsahuje šesť univerzálnych princpípov, v rámci ktorých zistíte ako tieto triky praktizovať, ale zároveň ako sa im vyvarovať. Ide o praktiky, ktoré využívajú rôzne e-shopy či reštaurácie. Knihu Vplyv považujeme za matku marketingu.

1. Nápad za milión (Chip Heath, Dan Heath)

Kniha Nápad za milión zmení spôsob, ktorým ste doteraz komunikovali. Je to zbierka úspešných príbehov (a zlyhaní). Kniha je rozdelená do 6 veľkých kapitol a každá z nich sa venuje určitému osobitnému aspektu, ktorý robí vašu komunikáciu nezabudnuteľnou: jednoduchosť, neočákavanosť, konkrétnosť, dôveryhodnosť, emocionálosť a príbeh. V rámci každej kapitoly nájdete množstvo praktických príkladov zo života, ktoré môžete aplikovať aj v rámci vašej komunikácie. Kniha je natoľko zaujímavá a zábavná, že sa od nej nebudete chcieť odtrhnúť.

Veríme, že sa vám naše tipy páčili. Ak aj vy poznáte tipy na dobré knihy pre marketérov, tak budeme veľmi radi ak sa s nami o ne podelíte dole v komentároch. 🙂

Prihlás sa na odber nášho know-how

Dostávaj naše dobré aj zlé skúsenosti, case studies projektov a aktuality, ktoré dokážu ovplyvniť aj tvoj biznis! Všetko samozrejme zadarmíčko. Teda za tvoj e-mail 🙂
[mc4wp_form id=”14022″]

Komentáre
Zdieľať
Michal Mušinka

Zanechajte komentár